Öppenvård

Idag ska jag på öppenvårdsbesök igen. Jag vet att jag gått upp i vikt denna vecka. Jag har stått still sista veckorna, ett halvt kilo ner förra veckan. Men nu tippar jag på ett kilo plus. Det bara känns som det. Kroppen känns snarare smalare, men det är ju en definition från vad min fortfarande sjuka hjärna säger. Ingenting verkar vettigt just nu, 

10kg tyngre men känner mig smalare? Bara där höjer man ju på ögonbrynen. Men det handlar om att hjärnan blir friskare och friskare. Återhämtar sig. Getting closer. 
Men jag känner bara på något vis att kroppen känns tyngre denna vecka. Svårt att förklara. 

Men jag har aldrig trivts så bra i min kropp som jag gör nu. Den känns stark och frisk och jag tycker om hur den ser ut. 
Jag tycker om att mina kläder sitter på en kropp, inte bara hänger på ett skal. Jag tycker om de former jag fått. Det är roligare att klä sig nu. 

Idag har jag de mjukaste kläder man någonsin kan ha. Jag avskyr egentligen jeans och så, men det är ju snyggt. 
Men jag har inget behov av att vara snygg för någon, så jag kör på det jag tycker om. Och idag är jag megamjukis-klädd. 

Natten var så konstig. Slängdes mellan hetsiga drömmar och vaknade ofta. Av någon anledning var Tiara uppe hos mig i sängen varje gång jag vaknade. Och hon ville verkligen inte hoppa ner. 

Hon är aldrig i min säng på natten, det vet hon att hon inte får. Men om jag gnytt eller betett mig konstigt så kanske det var därför hon kom upp. Hon vill alltid ”skydda/trösta” om jag gråter eller verkar nere. Så det kan ha varit något hon reagerade på. 
Älskade tösen min. 

Hon har bäddat och skapat sig en säng här. 😂

Kommentera här: