Jobbig dag

Det har varit en konstig eftermiddag och kväll. 

Jag började dagen med att gå upp till Molly och ge hennes presenter. 2 veckor försenat typ. Hon blev väldigt glad. 😊
Tjejerna lekte i vattenspridaren, jag får såna minnen av det. Älskade vattenspridare så här heta dagar. 

När jag kom hem och efter lunch, ringde pappa och ville att jag skulle komma och grilla. 
Jag sa ja, men avbokade det rätt snabbt då ångesten intog min bröstkorg så jäkla snabbt. Så jag gjorde valet att bara vara. Lyssna på kroppen. 
Jag är glad för det, för det har krävts lugnande för att undvika starkare ångestattack. 

Jag har varit sugen på allt mellan himmel och jord under kvällen också. Förmodligen för att jag nog har ätit lite för lite. Jag har ätit på alla bestämda timmar, men middagen blev lite fattig. 
Jag skulle behöva laga lite mat i morgon och frysa in. Paj kanske. 

Jag är i alla fall enormt övertrött. Och då blir ångesten och paniken i mig alltid så överdrivet stark. 
Men jag hatar verkligen ångest. Usch. 
Vem gör inte de..?!

Underbara sommar

Det är så väldigt mycket orkan inne i mig. Ibland får jag en så extremt stark och glädjefylld känsla att skita i allt detta och gå tillbaka till mitt gamla liv, att ner dom 3-4 kilona som jag gått upp, att känna mig smal igen, att ha kontroll. 

Men så vet jag ju att det inte är ett alternativ. 
Jag kan också känna, "aaaa fuck it- jag svullar i mig allt jag är sugen på, skit i kroppen, lev och njut i stället." 
Jag slängs mellan dom känslorna alldeles för ofta. Kommer aldrig i balans. Det är jobbigt. Det är så tvärs kast: blir smal, så väldigt mkt smalare. Nä men skit i om kroppen växer och blir mullig, vad gör det... 
Osv. 

Jag tror det får bli en tidig kväll för mig. 

Kommentera här: