En dag på dagvården

Hej. Idag fyller min storasyster 37år och Jamie 1 månad. 

Jag har varit på kalas. Det var väldigt trevligt och även brorsan med alla kids kom dit. Så sällan jag träffar dom tyvärr. 

Det har varit så stekhett idag, lite väl varmt för att sitta ute i solen så jag höll mig mest inne. Med bebis. Antar att jag kommer ha ont i högerarmen i morgon för det har blivit mycket bärande av denna lilla människa som börjar bli tung. ❤️

Efter lite kalasande gick jag, Stina o Jamie promenaden upp till mamma. En halvtimmes uppförbacka med barnvagn vart ett riktigt ordentligt träningspass. Det plus lite för lite matintag vart väl en dålig kombo. Men jag har mått bra idag, varit pigg och energifull. Älskar den nya känslan.

Jag tänkte skriva ner en typiskt dag på dagvården. Dels för att jag vill ha det nedskrivet men också för att jag fått förfrågningar. 

Så, på måndagar och tisdagar vägs vi. Man har någon av dom dagarna som sin, jag har tisdagar. Samma dag som man vägs har man teamkonferans, och det innebär att man sitter ner mitt sitt team, sin behandlare, sin psykolog och läkare. Man går igenom ordinationen, målen, vikten, vad som behövs göras/ändras, vad man ska jobba med den nya veckan osv. 

Dessa två dagar äter vi frukost kl 08.30, just pga att vissa vägs. Annars äter vi 08.15. Efter frukost så är det en halvtimme distraherande. Då år toaletterna låsta. Men vi får vara vart vi vill på avdelningen, inte som på heldygns där man var förpassad till ett och samma rum. Med personal. 
Vi kan nu ligga i soffan, vara i pysselrummet, spela spel eller vad man nu vill. 
Kl.10 är det mellis. 
Klockan 12.15 är det lunch. Samma sak efter alla mål- 30min distraherande. 
Klockan 14.30 är det mellis igen, men nu har vi sommarschema och slutar en halvtimme tidigare vilket innebär att melliset då också är tidigare- kl.14. 
Efter mellis så får man åka hem. 
Man äter sin mat och går när man är klar. På heldygn var man tvungen att sitta kvar tills bordsgrannarna var klara. Här är det inte så. 
Onsdagar och torsdagar har vi promenad. Dom som vill och får gå. En 40min lång ungefär. 
Mellan målen, och efter distraherande får man gå ut- till centrum eller vad man vill. 

Man har lite olika vilka grupper man är med i. Jag som har legat inne har ju redan kommit en bit och är därför med i C och D grupperna, alltså lite fördjupning. Jag har grupp 2dagar i veckan. Just nu har jag Vikt och figur och regelstyrt ätande. Där har vi hemuppgifter man ska göra. Som jag alltid glömmer. Hehe. 

Ja men lite så ser det väl ut. Veckorna. 

Jag fick min födelsedagspresent av syrran och Christoffer idag. En bodylotion i samma serie som jag fick av min vän Hanna! Precis vad jag hade tänkt att komplettera med!
Fick lite sällskap på vägen hem ikväll av 3 helt orädda harar. :)
Alla fina rosor jag fått denna födelsedag.

Nu ska jag försöka sova. 

Godnatt!

Kommentera här: