The truth

Så här ligger det till. 
Den 12 november åkte jag ensam till Riga med båten. Allt gick bra. Insättning dagen efter, den 13 november.
Fick akupunktur och så. Lite strul med doktorn, han fastnade i nåt möte, så fick en av "deras" läkare ist. 

Embryot var fint. Morula- stadiet. Men slemhinnan väldigt tunn. Tunnaste hittils i min karriär. 
6,8mm. Men dom övertygade mig att det är lugnt. Jag har så liten livmoder, så referensvärdet på minst 7mm gäller inte på mig. På mig och alla andra med små livmödrar gäller 5,5mm. Liten livmoder-liten slemhinna. Logiskt. Så det var tummen upp. Tyckte dom. 
Själv var jag skeptisk. 

Man gjorde assist haching. Öppnade skalet på embryot med en tunn vattenstråle så den lättare skulle kunna kläckas. Fascinerande. Och man använde embryoglue. Sammanlagt 28% ökade chanser. För nätta 5000kr extra. 
But still... Slemhinnan.... 

Allt gick bra och smärtfritt och jag lunkade i mitt lyckorus tillbaka till båten efter lite mer akupuntur. 

Man ser hur det naggats uppe till höger.

Direkt efter transfer. 






Resan hem gick bra. Jag myste i hytten med min fripassagerare. 

Dagarna har lunkat på. Jag hade ju tagit lite semester så jag var hemma nån vecka. 
Inget blod. 
Inga symtom. Ett väldigt lugn. 

För några dar sen, ruvardag 8 kanske startade illamåendet och huvudvärken. Bröstvårtorna ändrade och hela kittet. 

Testade igår på ruvardag 10. Negativt. Blev väldigt paff. Var helt hundra på att det hade lyckats. 

I morse var testet positivt. 
Svagt. Men positivt. 

Men jag har tagit blodprov idag också och det är negativt. Och det är det man går efter. 

Ett ägg förbrukat. Ett kvar. 

Varför skulle det fästa för att sen släppa? Ubertidigt missfall. Så onödigt att tända vårt hopp efter att vi redan hade sörjt igår. 

Vi vill ju ha en bebis. 

Jag blir jätte glad för era kommentarer men jag orkar inte med massor med "nästa gång lyckas ni" "nästa gång är det er tur" för jag börjar tro att vi fick en chans och det var världens finaste Mio. 

Alla nära och kära... Jag orkar inte prata om det. Vi fortsätter som hittils när vi ses. Vi berättar när vi vill prata om det. Var gärna öppna för det när vi behöver ventilera oss. En kram är alltid trevligt. Men snälla, fråga inte. 
Vi försöker andas och leva. Orkar inte förklara och känna hur jävla synd Det är om oss. Det sänker mer än skänker.

Ruvardag 11 eller v.4+2 och här tog det slut.  

 
1 Johanna:

skriven

Bara för att jag är dålig på riktiga kramar så skickar jag en iaf. Kram!

Svar: Kram❤️
Annette Sjölund

2 Votivi filii:

skriven

Beklagar verkligen! När jag såg testbilden, blev jag så glad för er - tills jag sedan läste om blodprovet. Gjorde så ont att läsa om att det var negativt. Finns verkligen inget jag kan säga för att göra det lättare för dig. Skickar en stor och varm kram till dig!
Kram

Svar: Tack. Kram!!! ❤️
Annette Sjölund

3 linda:

skriven

Kram <3

Svar: Kram vännen ❤️
Annette Sjölund

4 stina:

skriven

<3

Svar: ❤️
Annette Sjölund

5 Cicci:

skriven

Har haft en känsla den senaste tiden att du gjort en insättning. Önskat så att du blev gravid & fick behålla din graviditet. Blev så glad när jag läste här tills blodprove . Ville bara skrika. Känner dig inte i det "riktiga" livet men följer er resa här & hoppas så innerligt att ni ska lyckas snart. Vet själv hur klyscher känns att höra & läsa så här blir det verkligen inget sånt. Men en jättekram fylld av kärlek & omtanke <3

Svar: Åh tack snälla du. Det värmde! ❤️ kram
Annette Sjölund

6 Emma:

skriven

Vet inte vad jag ska skriva, finns inga ord som gör nån skillnad för er. Skickar massor med kramar och vill bara säga att jag finns här om eller när du behöver prata, skita i allt, bara vara eller vad som helst.

❤️

Svar: Tack älskade vän ❤️ känns bra att veta. Kram
Annette Sjölund

7 Tina:

skriven

Åh vännen tänker på er jättemycket nu.
Vilka fina bilder från Riga du är jättevacker på bilden tummen upp efter transfern.

Svar: Tack Tina!!!! Stor kram!
Annette Sjölund

8 [email protected]:

skriven

Vi har aldrig träffats men har verkligen fastnat för din blogg, genom raderna verkar du vara en fantastisk person. Blir givetvis ledsen för er skull men mest imponerad över er styrka o vilja! (Även om den såklart inte alltid finns där) Ville bara säga de, hoppas du förstår mig rätt:) Skickar även en stor cyber-styrke-kram!!

Svar: Tack snälla du. Såna här rader gör att vi orkar vidare ❤️ kram
Annette Sjölund

9 Malin-mamma, gracid, änglamamma:

skriven

Kram kram kram ❤❤❤
J-vla orättvisa värld alltså!
❤❤❤

Svar: Ja. Rättvis är den då inte :( kram på dig!! ❤️
Annette Sjölund

10 Cecilia:

skriven

pussar och kramar. Om du vill och orkar finns vinbär för fika o kramar.

Svar: Tack ❤️
Annette Sjölund

11 Grislingen:

skriven

Vad tråkigt. :( Tänker på dig och finns här för dig. Många långa kramar!

Svar: ❤️
Annette Sjölund

12 Anna i gbg:

skriven

Aj då- vilket elände... ta hand om er och sörj så länge ni behöver. Ta nya tag när ni orkar. Det är många här som finns på andra sidan bloggen och stöttar genom ord närhelst du vill och känner, men just nu kanske en virtuell kram räcker :-)

Svar: Tusen tack ❤️ ja en kram gör mycket
Annette Sjölund

13 Ingrid:

skriven

Så tråkigt att det inte gick vägen. Hoppas ni hittar styrka att orka fortsätta. Kram

Svar: Tack. Ja vi ger inte upp detta ❤️
Annette Sjölund

14 Ahm66:

skriven

Hej. Har följt din resa på FL och här på din blogg. Jag unnar dig all lycka!!! Och önskar med hela mitt hjärta att det skal lyckas för dig.
Jag fick mina tvilling-killar i 2013 från Riga, 10:e gången gilt!!!
Men jag hade nog inte fått dem om jag inte experimenterat lite med andra behandlingar. Tyckte att Riga var väldigt A4, och gjorde det mesta likadant. När jag så kom med andra alternativ så var de inte så intresserade. Därför självmedicinerade jag efter samråd med Penny hos Serum i Aten, Grekland. Jag är säker på att det var därför killarna tillslut kom!!! Vet flera som gjort det samma och lyckats.
Så mitt råd till dig, är att försöka Serum i Grekland. Lycka till !!!

Svar: Hej! Ja, barnaskapandet ligger rätt långt borta just nu. Har dock ägg kvar i Riga men får se om det kommer att användas. Är inte riktigt där längre. Men man vet aldrig vad som händer i framtiden :) kram!
Annette Sjölund

Kommentera här: