Insomnia

Vad knasigt att jag börjat blogga på kvällstid. Ska skärpa mig och återgå till morgonbloggningen i morgon. Eller nej, på söndag. Imorgon kommer jag inte ha tid.
 
Idag har jag varit på 2 kalas. Min systerdotter Amanda fyllde hela 6 år. och Mattias systerdotter Wilma fyllde 5.
 
I morgon ska jag ha kalas. Jag fyller 30 på söndag, men ska ha lite kalsigt med familj och släkt imorgon. Egentligen orkar jag inte, känner mig helt blank inför detta. Så totalt orkeslös som en människa kan bli. Vill helst bara ligga och.... göra igenting. Men nu blir det lite kalas, även fast det inte ligger mycket planering bakom. Har inte ens bestämt vad vi ska bjuda på.

********** 
 
Igår natt gick vi och la oss som vanligt vid 22.30, kvällströtta som vi brukar vara. Men jag kunde absolut inte somna. Fick sån mastig ångest och tankarna gjorde krokben på varandra så tillslut fick jag gå upp och ta en tablett, Somnade sedan vid 02.15. Kul.
Medan jag låg och snurrade så fick jag ner några rader på pappret, en liten dikt.,
 
 

Mio Min Mio

Från en dag till en annan försvann du från mig,
älskade Mio vad jag saknar dig.
Mitt hjärta kämpar för att slå varje dag,
min kropp försöker leva men den känns så svag.
Livet var nåt vackert, glatt och en gåva,
nu ligger jag och våndas och kan inte sova.
Du är den vackraste stjärnan på himlen mitt hjärta,
din död har orsakat mig så otroligt mycket smärta.
Du fick mig att hoppas, kämpa och orka,
men ofta behöver jag mina kinder torka.
Himlen behövde ta tillbaka sin stjärna,
besök mig i drömmarna, det vill jag så gärna.
Jag mins dig med glädje,
jag är din mamma min vän.
Älskade Mio vi ses snart igen
 <3
 
1 Emma :

skriven

Å vad fint!!

Svar: tack så mycket. kram!
Annette Sjölund

2 Johanna:

skriven

Har fört över ett litet bebisbidrag nu.

Svar: Jätte tack!!!!! Kram!
Annette Sjölund

3 linda:

skriven

<3 mycket vacker och rörande dikt och jag är säker på att Mio också läst den och fångar upp dina energier <3 kram

Svar: <3
Annette Sjölund

Kommentera här: