Snart dags för permis

Snart ska jag gå hem. Det känns nervöst. Jag mår riktigt illa, det gör jag alltid när jag är nervös. 


Hittils har dagen varit okej. Vi har haft kbt-e grupp och resten av tiden har jag varit i pysselrummet. Förutom vid alla måltider och distraherande då... 

Den till höger är en canvastavla. Den till vänster en låda. Svart låda med samma målning på locket. Gillade färgerna. 😊 Pyssel pyssel. 


Jag fick äntligen mitt läkarintyg idag oxå, dragit ut på tiden som attans. Tur att jag har en så fantastiskt förstående och bra chef som så tålmodigt väntat. 
Läkarna här måste kunna kopiera och skicka samma läkarintyg till alla patienter. Alla med samma diagnos och mående. Hehe. Det blir lätt för dom. 

Sparsamt

Usch vad jag mår illa. 😔 är jätte orolig i magen också. Det finns en del sjuka här så jag hoppas innerligt att jag inte blivit magsjuk. 


Just de.. personalen här låser och låser upp toaletterna x antal ggr/dag. Ett heltidsjobb bara det. Nu är några killar här från nån firma och lagar massor av lås, dom slits ut hårt här. Hehe. 

Jag håller på att tvätta.. om 55min är det middag, sen en timme distraherande på det, sen ska jag gå hem. 

Kvällsmål ska jag klara av själv. Och frukost i morgon. Det ska väl gå bra. Hoppas jag. 😊

1 EmSi:

skriven

God kväll!

Hoppas du har det fint på din permission. Förstår att det är nervöst och jobbigt, konstigt vore väl annars... men det kommer gå bra! Du har strategier att ta fram när du behöver dem, du klarar det! Du känner igen kroppens signaler tex att illamående betyder nervös vilket är en helt okej känsla att ha just nu, till och med väntad kan man säga, så välkomna den en stund, andas några djupa andetag och släpp känslan när det känns okej. Vad flummigt det lät men jag hoppas du förstår hur jag menar. 😊😬🤔 Ställ inte för höga krav på dig själv, de flesta personer som har eller har haft anorexi är också i mångt och mycket perfektionister med stundtals mkt orimliga krav på sig själva. Men du behöver inte vara perfekt, prestera perfekt och vara utan fel och brister. Du är bra bara precis som du är! Vi är bara människor, glöm inte det, var snäll mot dig själv! Du kämpar på så himla bra! I mitt instaflöde fann jag följande kloka ord idag: be gentle with yourself, you're doing the best you can! Kloka ord eller hur? Såååå svåra att leva utifrån, men så kloka!
Ha det gott! Kram!

Svar: Allt du skriver berör mig så oerhört. Du pratar ur mina tankar känns det som. Har du varit sjuk i anorexia? Känns nästan som att du har det, för dina ord kommer från en person med erfarenhet känns det som. Dom är så mitt i prick. ❤️❤️
Annette Sjölund

2 EmSi:

skriven

Ja, jag har också varit där, tyvärr... men jag var aldrig inlagd. Men jag förstår lite vad du går igenom. Det är ingen lätt sak anorexia, jag har haft några mindre återfall också. Ibland halkar man dit lite; du vet, likväl som den där anorexiarösten kan tala om för dig hur värdelös du är så kan den också lugna, trösta och erbjuda struktur osv vilket kan te sig lockande ibland när allt känns som kaos och de egna och omgivningens krav blir för höga.
Jag är så glad att du får hjälp, det kommer underlätta enormt för dig att ha verktygen på plats, då kommer du se fallgroparna innan du ramlar i dem. Tror verkligen det är toppen den hjälp du får nu. Verktyg som säkert kan hjälpa dig även med andra beteenden som kanske inte är så hälsosamma såsom att vara perfektionist och ha orimligt höga krav på sig själv något många (före detta) anorektiker också brottas med... mig själv inkluderat, vilket sen ledde till utmattningssyndrom... 🙄😬
Du är så stark, det är ju verkligen ingen lätt sak, men du kommer komma ut på andra sidan både klokare och starkare och framförallt må mycket bättre både i knopp och kropp! Sköt om dig! Trevlig kväll! Kram💕

Svar: Ja, dessa verktyg man får här kan nog vara en bra hjälp på vägen de dagar man känner för att släppa allt och gå tillbaka till sitt trygga sjuka levnadssätt. Jag pratade med min sköterska igår som tyckte att jag skulle vara kvar här i 2 veckor till och sen gå direkt till dagvården. Det kändes lite som ett slag i magen. 2 veckor till. Men det är kanske det bästa. Verkligen få det nya livet att sätta sig. Just nu flyger jag bara runt i något mellan-land känns det som.
Jag får lita på dom. Kram ❤️❤️
Annette Sjölund

Kommentera här: