Ups and downs

God kväll. 

Idag har jag jobbat 3h. 
De senaste dagarna har varit så oändligt krångliga, f-kassan, min chef, löner och nån personalansvarig har tjabblat fram och tillbaka om hur mkt jag får jobba. Handläggaren på f-kassan bara skrattar åt det hela just för att det ska vara såååå förbannat krångligt allting. Bra att hon ser det själv tänker jag. 
Men idag löste sig allt i alla fall och tusen kilo rasade från mina axlar. 

Jag skulle ha åkt till öppenvården idag också, men jag kom hem som en tung påse potatis och la mig i soffan och kände att jag absolut inte kunde åka. Så ringde och avbokade. 
Min behandlare ringde upp och jag var brutalt ärlig med min dipp jag är inne i/ varit inne i. 
Berättade att jag mått dåligt och tagit ut det på maten. Att jag gått ner 1,4kg. Att jag känt mig helt misslyckad och deppig. 
Men jag berättade även att jag på egen hand faktiskt kommit upp på banan lite igen.
Jag har börjat med näringsdrycker igen, jag kände direkt av att energin och orken kom tillbaka. 
Nu ska jag hålla min ordination stenhårt och inte tumma på någonting. Äta alla mål och äta upp all mat
Jag ska verkligen försöka. 

Kvällen invigdes med nutella. Guds gåva till kvinnan. Speciellt en kvinna med pms. 
 

Absolut det godaste som finns. Det läker alla trasiga själar

För några dagar sen så la jag en beställning på framkallning av 198 bilder. Kreta bilder. 

Jag har köpt mig ett svart album och guld och silver pennor till detta projekt. 
Idag kom bilderna och jag har suttit och njutit av alla minnen och börjat sortera och klistrat in. Så roligt pyssel. 😊😎

Här ska det klippas och klistras!! 

1 EmSi:

skriven

Åh, jag har läst ikapp lite inlägg. Skickar över en stor kram till dig. Det var ett tag sen jag skrev...
Jag har tagit en liten paus just för att jag mått mindre bra ett tag... stressad, orolig, att allt känns bortom min kontroll. Saker som efter alla dessa år fortfarande riskerar resultera i ätstörda beteenden. Jag har själv haft anorexia, men det är flera år sen nu, det var värst när jag var i tjugo års åldern... har ett slags bakslag just nu. Så lätt att bli överkontrollerande då. Oftast en blandning mellan strikt mat och träningskontroll och emotionellt överätande (som ger ånger och kompensation i form av träning osv)... ja jag behöver knappast förklara för dig hur det kan bli.

Jag läste om din resa, så härligt det verkade och så bra du verkade må. Jag tror att ditt bakslag kanske beror på stress över att jobba igen, kanske i kombo med pms... men stanna upp nu, kartlägg och återta kontrollen, det har jag börjat göra. Låt inte anorexia få ta kontrollen igen! Du förtjänar att må bra! Du klarar det! Fyll på energi, se upp med risksituationerna! Snart är du på banan igen! Snart är vi båda på banan igen! Många kramar! 💕

Svar: Hej! Har saknat dig, undrat lite hur du mår. Inte roligt att höra att du har en dipp. Jag hatar dessa dippar. Jag har börjat ta kontroll igen, har pratat med min behandlare och tar även hjälp av mamma. Jag försöker verkligen och vill ju inte bli sjuk igen. Vad är det extremt starka beroendet kring siffror, vikt?! Så konstigt att man kan bli så besatt. Jag ångrar att jag vägde mig. Jag blev så triggad av att ha gått ner 1,5kg. Men nu är det slut på det, får bara vägas på öppenvården. Och just nu sitter jag hos mina systerdöttrar, mamma är barnvakt under helgen. Laddar mamma gos. På bordet står nu ostbågar och godis. Och jah tänker äta lite. 😊 kram på dig
Annette Sjölund

2 Stina:

skriven

Va kul med bilder! Vill oxå framkalla och klistra in i ett sånt album! 😊

Svar: Ja det är så kul. Mkt roligare att bläddra i än i mobilen :)
Annette Sjölund

Kommentera här: