Inre ångest

Hela eftermiddagen har jag haft ångest. 

Jag jobbade i morse. 2,5 timme, det gick verkligen jätte bra, det är underbart att vara tillbaka lite. 

I morgon ska jag till öppenvården. Första besöket. 
Först av allt gick jag en gång per vecka på medicinska mottagningen, sen lades jag in, sen dagvård och nu är jag lite tillbaka till medicinska mottagningen, men ändå inte. Medicinska mottagningen var mer att hålla mig på fötter tills det brakade. Men det är på samma ställe iaf. 
Blir första vägningen på 2 veckor. Där emellan har jag varit i Grekland, och dessutom haft helt fria händer kring vad/när/hur jag ätit. 
Är rätt spänd inför den vägningen. 

Igår provade jag mina två Crocker jeans. När jag köpte dom för ett år sen så var dom på håret, satt bra men liite tajta. Rätt snart hade jag gått ner en hel del och nästa gång jag provade dom så var dom för stora. 
När man är väldigt smal så gör nästan alla kläder ont mot kroppen, så jag använde dom inte. 
Igår provande jag dom som sagt, jag fick inte upp dom helt och det var säkert 10cm som fattades för att kunna knäppa. Helt sjukt. Såååå små. Som ett skämt. 
En del av mig kände att jag verkligen kommit en bra bit in i det friska. Nästa del skrek av panik. 

Jag vet inte om kvällens enorma ångest har att göra med att jag börjat jobba eller om det är pga byxorna, men något är det. 

Jag har försökt distrahera mig med allt jag kunde komma på, tvättat, sorterat klädkammaren, sorterat byrån och sorterat garderoben. Jag har rensat ut en rejäl påse kläder som jag ska lämna in på klädinsamlingen, 3 stora påsar fick åka ner i källaren, och lite kastades. 
Jag har även sträck-kollat på serien Shooter. Den är väldigt spännande så jag har kunnat kolla igenom några avsnitt, men hela tiden snurrar hjärnan och tankarna. 

Efter jobbet så åkte jag till centrum för att hitta en regnjacka jag kan ha på jobbet, och en varmare tröja man kan ha ute nu när det börjar bli kyligt. 
Renjackorna kostar ju minst 5-600 överallt. Så mycket vill jag ju inte lägga på ett så tråkigt plagg, men så snubblade jag över en vit väldigt fin som kostat 899kr men var 70% på så den gick på 270kr. Betydligt bättre! Så klockrent. 
Jag gick sen in på Gina tricot (som normalt sett absolut inte är en affär jag gillar) men där hittade jag en riktig nalle-tröja. Alltså en sån där jätte luddig. Jag pratade lite med tjejen i kassan och frågade om man vågar gå ut med den. "Vad tänkte du på, om den är för kall? Sa hon. 
"nej jag tänkte mer på att den är så...... luddig" sa jag. Då fick jag en rejäl genomgång i att höstens hetaste är dessa nallebjörnar. Så nu är jag så sjukt inne! Aldrig hänt förr. :) 

Hur som helst så hade jag hittat båda mina "must have" plagg inom en timme! 

Hur mysig?! 😍

Kommentera här: