Friiiiiiday

Äntligen fredag! Min bästa dag. 

Jag har jobbat idag, när jag kom hem så kände jag en väldigt otrevlig lukt, upptäckte snabbt att det berg med disk som samlats några dagar i diskhon var boven. 

Sen dess har jag skurat barnrummet riktigt noga och även köket. Nu doftar det rent och fräscht :) 
Hela hemmet är lite av en misär nu. Man märker snabbt hur jag mår beroende på hur det ser ut här hemma. 
Men jag städar lite pö om pö nu. Blir liksom så trött snabbt så måste landa en stund i soffan mellan varven. 
Egentligen är det bara att plocka bort alla högar med kläder som ligger överallt. Och högar med papper och post som också börjat staplas lite här och där. 
Men sånt jobb är ju så tråkigt!!! 
Alla kläder som ligger framme har ju använts en gång. Inte redo för tvättkorgen med andra ord, men jag kan ju inte hänga in dom igen heller. Ett ständigt problem det där. Har ni några smarta lösningar på det i-lands problem? 

Klockan 16 har jag tid hos psykologen. Det blir första mötet sen.... maj? Jag gick där några ggr medan jag låg inne på heldygnsvården. Sen vet jag inte om hon gick på semester eller om jag inte kunde gå till henne de 12 veckorna på dagvården sen. Mins verkligen inte varför det varit ett sånt glapp. 
Men nu är det dags igen i alla fall. 
Jag har ett enormt behov av henne nu men jag vet också att jag låser mig så fort jag sätter mig i fåtöljen mitt emot henne. 
Jag vet inte varför. Jag tittar mest på klockan och får ångest över att jag typ inte bryter ihop eller nåt. Som förväntas. 
Hoppas det går bättre idag. 

Jag vill gå upp i tid på jobbet också. Jobbar knappa 25% nu. Känns så ovärt på något vis. Man hinner ju inte direkt göra någon nytta de två timmarna man är där. Känner mig mer stressad över det faktiskt. Jag är redo. Det är ju inte så att jag har opererats och måste vara hemma pga det. Jag mår bra av mitt jobb, så kan inte se anledningen till att jobba så lite. 
50% från oktober tror jag blir finemang. 

Nu ska jag äta 14- mellis! 
Trevlig helg! 

Måste bara dela med mig av min extremt matchande outfit idag. 😂
avslutsr med denna rå-diss från min kärlek
1 EmSi:

skriven

Sååå härligt med helg! Hoppas att det gick bra hos psykologen.

Själv har jag dragit till värmen en vecka, vi kom hit igår...Härligt med sol men stressad över maten... på nåt vis blir det bara mat och fika mest hela tiden när man är borta... med magont (blir som en ballong av spansk mat, tål den inte riktigt) och lite ångest som följd.

Men nya tag imorgon! 👍🏻😊

Sååå härligt att du känner att du mår bra av att jobba! Det är ju toppen! Hoppas du kan få jobba halvtid då, men det gäller att ha lite självdisciplin så du inte kommer ur dina rutiner! Trevlig kväll! 💕

Svar: Men åh vad härligt med Spanien! Njut från mig med!!! Javisst, det blir massor av mat när man är utomlands, men man får tänka på hur mkt mer man rör sig. Badar, promenerar, svettas. Man behöver fylla på energin ganska ofta. Ät och njut och lev för dagen. Det är du värd! ❤️
Annette Sjölund

2 Hanna H.:

skriven

Så härligt med dem där rådissarna feån våra pälsklingar. En annab får en tass på munnen som säger; nää du, inga pussar idag, men bita i din arm det äe roligare. Så Ja, dem är välkända dem där dissarna.

Svar: Hehe ja :)
Annette Sjölund

Kommentera här: