En dag på DS

Vilken dag. 

Jag kom till hudkliniken på Danderyds sjukhus strax innan klockan 10. Anmäler mig i kassan och hon tittar lite skeptiskt på datorn och säger att min tid var klockan 8.10 i morse. 
Jag visar henne att de skickat ut sms om att jag ska vara här klockan 10 och hon försöker få till ett besök till mig direkt. 
10.03 kommer jag ut från läkaren. Så sjukt snabbt jobbat av dom. 
Han kollade ärret efter den leverfläck som dom skar bort för ett halvår sedan. Allt såg bra ut. Sen undersökte han min kropp och tittade på alla prickar över hela kroppen. Sen fick jag gå. 

Men när jag gick in på Apoteket efteråt så frågade jag om någon bra kräm för mina munutslag jag haft en vecka nu säkert. Som bara blir värre. Hon tyckte det såg ut som perioral dermatit vilket behöver behandlas med antibiotika i två månader och kräm lika länge. Man behöver träffa doktor.. 
jag kände bara/ aaaah, jag var ju just på hudmottagningen!!!
Så jag knallade upp dit igen och frågade om jag kunde få träffa doktorn igen möjligen!?
Dom var så vansinnigt tillmötesgående och snart hade jag kommit in till min väldigt underbara läkare. Han gjorde en grundlig undersökning och sa att han inte trodde det var perioral dermatit utan mer åt eksemhållet. Han trodde det kunde bero på brist av b12 eller lågt blodvärde. Jag sitter på labbet nu och väntar på att få ta lite prover. 
Sen blir det att hämta ut någon dyr salva på Apoteket. Han sa flera gånger när han skrev receptet att den var ovanligt dyr, så vi får väl se vilken tjäftamäll det blir. Tror dock att jag kommit upp rätt långt på frikortsklättrar-stegen. 
Jag vill bara bli av med dessa besvär, så behandlar med vad som helst känner jag. 

Fick med mig lite gratiskrämer. 😍
Tur man är världsmästare på att sitta på sjukhus och vänta. Kan nog ha något rekord på sånt.

Sådär. Mitt i skrivandet blev det min tur och jag har nu tagit alla prover. Kom ju på att min onkolog läkare ville ta nya prover i juli (!!!)) ang det provsvaret som i våras visade på återfall av leukemin. 

Jag har helt förträngt det där men nu är även dom tagna. Jag som är en person man knappt kan ta blodprov på, så fixade hon det galant på en gång i det armvecket där jag inte ens kan sträcka ut armen. 

Skönt. Nu ska jag hämta ut mediciner sen hem!!!!

Kommentera här: