Morsdag och batik

Idag har jag varit hos mamma och "firat" henne. Bara för att hon är världens bästa mamma. På alla plan. Det finns inte något jag inte skulle kunna dela med henne. Jag älskar dig mammi ❤️


Alla gravida småsystrar, och storasyster med två av sina barn var där. Jag fick en fin teckning av Molly. Den pryder nu mitt rum. 

Jag har en sån jobbig känsla i kroppen. Så nere och deppig. Väldigt ångestfylld. Usch. Jag tror att det är inför morgondagen med vägning. Jag är så kluven där. Har jag gått ner så kommer jag få ett lyckorus. Men även förstå att det är helt fel att gå ner.. 
Om jag har gått upp, vilket jag ju verkligen borde ha gjort, så vet jag inte hur jag kommer att reagera. Det känns bara som en tjock dimma alltihop. 

Jag har börjat känna mig tjock. Jag vet ju självklart att jag omöjligt kunnat bli det på dessa veckor, men likt förbannat känner jag mig stor och klumpig och obekväm. Jag hatar verkligen denna känsla. Den får mig bara att gråta. 😔

Jag är lite nervös inför tisdagen oxå. Mötet med dagvården. Tänk om det inte kommer kännas aktuellt? Vad gör jag då? Skrivs ut härifrån o börjar jobba igen, in o samma gamla mönster? Eller skulle jag bli kvar här en månad till då? 
Om det känns bra där då, flyttas jag över dit med en gång då? 
Jag vet inte hur jag ska tänka kring något av det här. Allt känns bara övermäktigt och oförståeligt. 

Här är iaf bilder på mina fina batik kläder. Fotade aldrig handdukarna och nu orkar jag inte. 

Framsida
Baksida
Längre variant, kommer nog användas som klänning
Ett par vita piratkorta leggings som jag hade i svart färg. Men dom blev militärgröna. Rätt snyggt tyckte jag
Min fina teckning från Molly ❤️
Satte mig en liten stund innan middagen och skrev lite på ett lite större linne som jag fick med från mamma. 😊 Jag har skvätt turkos färg på men det syntes inte på bilden riktigt.

Två stycken personer har idag grattat/skickat en liten hälsning på morsdag till mig. Det värmde massor. 

Älskade lilla änglabebisen min. 💙

1 Mamma:

skriven

Jag älskar dig min underbara flicka och vän❤️❤️

Svar: ❤️❤️❤️😘
Annette Sjölund

2 EmSi:

skriven

God morgon!

Förstår att det är många känslor som snurrar och många tankar också så klart. Försök ha lite tillit idag till att det kommer att ordna sig. När det gäller dagvården så fråga hur det går till, när det är aktuellt osv för jag tror utifrån dina inlägg att du inte är redo för jobb och vardag riktigt ännu. Men om det blir så, då kommer även det ordna sig. Håll hårt i alla strategier du fått, alla verktyg och använd dem så ofta du kan, både nu och senare när du är hemma igen.

Invägning, ångestfyllt och laddat, också för att det finns en sån stor osäkerhet, hur ska det gå, hur kommer jag reagera osv jag hoppas att den där andra lilla rösten gör sig hörd och säger att du är ytterligare steg närmare att bli frisk om vikten ökar, ytterligare ett steg närmare att få må bra! Den där andra rösten som helt felaktigt säger att du är tjock, den tycker jag vi förpassar till ett skuggigt hörn, den har haft för mkt utrymme tidigare och nu får den snällt backa undan!

Sköt om dig idag! Ny vecka och nya tag! Kram kram! 💕💪🏻

Svar: Tack snälla du. Du skriver så fint, det går rakt in i hjärtat. Och hjärnan. Det är helt rätt som du skriver, den dumma rösten har gjort sitt nu. ❤️❤️❤️
Annette Sjölund

3 Malin :

skriven

Men wow vad fina kläderna blev, kommer ju bli perfekt i sommar. Så roligt att ha kläder som man själv har " gjort" Tack själv för att vi fick komma och hänga, jättemysigt.
Vi ses igen när vi har varit uppe i Norrland. Kramar till dig!

Svar: Ja men eller hur, mkt roligare när man själv varit med i skapandet. 😊 det gör vi!! Kram!
Annette Sjölund

Kommentera här: