Mat

Det vart ytterligare ett misslyckande idag. Frukosten gick bra, melliset gick bra, lunchen gick helt okej, intromötena/konferenserna gick bra, men sen kom vi till middagen. Alla hade fått 2st grönsakbiffar idag medan jag fick 6 STYCKEN små biffar som var glutenfria. Visst, dom var mindre än normala men kanske hälften. Hade ju räckt med 4st. Men 

det verkar ju helt uppenbart att de glutenfria produkterna innehåller betydligt färre kalorier än "vanlig" mat. 
Hur som haver så kämpade jag. Det var riktigt äckligt, polenta?! till. Vad är det för tramspåhitt? Smakade och såg ut och hade texturen av majsmjöl man tryckt ner i en form med kanske lite vatten. 
Vidrigt och så oerhört konstigt att äta. Jag kom bara till halva portionen innan jag kände att jag kommer att spy vid nästa tugga. 
Fick återigen gå ifrån innan jag var klar och jag fick återigen skämmas och dricka näringsdryck. Sånt jäkla nederlag. Usch vad besviken jag är på kroppen att den inte hjälper till. 😔

Vi beslutsde iaf på mötet att jag ska få permis några timmar i helgen. Ser jag mycket fram emot. Men först ska det göras planering härifrån. Vad, när, hur ska jag äta, vad ska jag göra för att inte kompensera osv osv. 

Nej nu går ögonen ihop på mig här. Måste sova. Sova bort denna tunga dag. 

Jag började iaf idag en kur mot svampen och såren i munnen. 

1 Emsi:

skriven

Försöker tänka positivt jag, jag tycker du är otroligt duktig... trots allt gick allt utom middagen bra och permis i helgen väntar. 👍😊 Ta det inte som ett nederlag, var lite snäll mot dig själv, det är en stor omställning på alla vis. Att middagen inte fungerade optimalt är helt förståeligt och en näringsdryck är inget att skämmas över. jag förstår att det måste vara otroligt jobbigt, mkt mat och dessutom mat som man inte alls tycker om ibland... jätte jobbigt men du kämpar på så bra! Fortsätt kämpa, det blir så sakteliga bättre ska du se! Sov gott!

Svar: Tack söta du ❤️ jag ska försöka att inte deppa ihop vid misslyckanden. Men jag hoppas innerligt att jag inte behöver stöta på dom där enorma portionerna igen. Kram!
Annette Sjölund

2 Anonym:

skriven

Tycker du är så tapper! Förstår att det måste kännas svårt. Men kämpa på du kommer klara det! Många kramar! / Elin

Svar: Tack fina du. Jag vill så hemskt gärna få ge revanch på livet, slakta anorexin och låta mig ajälv få stiga fram i ljuset. Och må just BRA. Vägen dit känns enormt, men valen mellan att försöka och ge upp helt är ju självklar. Jag försöker. ❤️
Annette Sjölund

Kommentera här: