Fuck that

Usch o fy. Just nu vill jag bara checka ut från det här. Ta mina saker och gå. Jag vill aldrig mer se en tallrik med mat, jag vill aldrig mer tvingas till att äta upp en portion som 3 pers kunde ha delat på. Vill aldrig mer känna känslan att sleva in kall mat i munnen när man bara vill spy rakt ut. Jag vill aldrig mer sitta och kallsvettas och skaka av ångest vid en tallrik. 


Jag konmer aldrig äta så här någonsin frivilligt i mitt liv, så varför ens kämpa här? 

Åååååå vad less och irriterad och besviken jag är. 

Jag ska vägas i morgon. Jag tippar på 3 tunga kilon. 

Faaaaan. Hatar allt just nu. 
Jag ser inget som helst ljus i tunneln. Bara kletig kladdig lera. I ett mörker. 

Vem äter såhär? Helt galet. 

Frukost 8.00: gröt, sylt 2dl mjölk. 

10.00 frukt, vatten 

11.45 stor jävla portion lunch. Portion för 2-3pers. 

14.00 Yoghurt, halv banan, 1-2dl flingor. 

16.30 Middag för 3 pers typ 

19.30 två mackor och mjölk. 

Från i morgon så ska även 500kcal till...

1 Anonym:

skriven

Kämpa kämpa! Förstår att det känns mycket men det är nog inte så mycket mer än gemene man äter. Men har man haft en sne uppfattning om vad "normalt" intag är så känns det övermäktigt.. tro mig jag vet.. ibland är det bara att pressa bort tankarna och igenom ångesten! Vet att det känns galet, men det funkar och du fixar det!

Svar: Ja dom säger att det funkar. Jag vill ha resultat nununu och det får jag ju inte. Det är med eller mindre lilla jobbigt varje gång, upplever ingen förbättring alls. 🙁 har ju bara varit här i 11 dagar så jag vet inte om det är för mkt begärt. Men jag är såååå less på denna ångest. 🙁
Annette Sjölund

2 Anonym:

skriven

Men du har fixat över en vecka, du klarar det här! För varje dag som går är du en dag närmre att nå det allra viktigaste mål som finns - må bra! Det är det bästa du kan göra mot dig själv, du är så värd att få må bra! Fortsätt kämpa - för din skull. Ett andetag i taget, en tugga i taget. Stor kram

Svar: Tack ❤️❤️ det är så otroligt svårt att tänka positivt och att ha kämparglöd när allt bara känns nattsvart. Men jag får försöka lägga denna dagen bakom mig nu. Kram!
Annette Sjölund

3 Jessica:

skriven

Du klarar det här. Jag som inte har anorexi-djävulen på axeln tycker att maten låter normal. Du fixar det här. Du kommer bli friskare och må bättre. Du förtjänar ett liv utan anorexin. Ta hand om dig. Kramar

Svar: Ja, Jag antar att andra kanske tycker det är normalt, men jag har ju knappt ätit en tredjedel av allt det där i så väldigt lång tid. Så i mina ögon ser och känns allting överdrivet mycket. Hoppas att den känslan ger med sig. Kram ❤️
Annette Sjölund

4 EmSi:

skriven

Åh ge inte upp, du kommer klara detta. Du har faktiskt klarat elva dagar! 😊💪🏻
Ja det kommer kännas som mycket mat men precis som du säger så är det ju också så att du under lång tid ätit väsentligt mkt mindre, då är det klart det verkar väldigt mycket utifrån ditt perspektiv just nu... men det kommer bli bättre men det tar tid. För att se det positivt, de stora portionerna hjälper dig ju att nå målet snabbare även om de känns som din värsta fiende just nu. Det är ju trots allt så att målet är ju att du ska må bättre, öka i vikt så att din kropp inte svälter ( och då brukar även huvudet samarbeta bättre också) och att du ska känna dig som de flesta andra. Du kommer inte äta så här sen när du är frisk, då kommer du också ha fungerande hunger och mättnadskänslor och du kommer så småningom kanske inte ens tänka på mat överhuvudtaget. Helt galet jag vet, från att mattankar tar upp en väsentlig del av ens tid till att faktiskt äta lunch och inte ens reflektera nämnvärt över det... du kommer fixa detta, det är extremt nu men det kommer bli bättre och du kommer må bättre! Kämpa på! Du klarar detta! Och om vågen visar på pluskilon imorgon så är det faktiskt något bra, ska din kropp och hjärna ur svältläge så måste vågen upp. Skiiitjobbigt men tänk då att du faktiskt tar ett kliv närmare att bli frisk! Bli frisk, kom ihåg det, inte bli fet utan att bli frisk! Kram kram! 💕☀️

Svar: Dina ord värmer så. ❤️ jag ska försöka tänka så, att vikt uppåt är bra. Men jag vet även att jag egentligen innerst inne kommer bli förkrossad. Allt som jag kämpat med tas bara bort. Och jag får vända om helt och gå andra vägen. Det känns som om det kommer ta en bit in i behandlingen för att kunna se något positivt i det. Men jag ska försöka i morgon. Kram!
Annette Sjölund

5 Monica:

skriven

Hej Annette!
Jag har en dotter med ätstörning. Hon är 37 år. Hon har varit sjuk i många år. Jag känner igen hur hon resonerar.
Det finns inte så mycket att göra utan att kämpa. Varje dag, varje stund.
Jag tänker på dig och tycker du är så himla duktig som tar tag i det här. Som möter din värsta fiende.

MVH

Svar: Hej. Tack, det var snällt. Jag försöker kämpa iaf men det är hårt. Denna dagen är ingen dag jag vill minnas. Jag hoppas din dotter får en bra vård. Vi alla är ju värda att må bra trots allt. ❤️
Annette Sjölund

Kommentera här: