En bra dag.

God kväll. 

Denna dagen har varit bra. Vi har haft roligt. Det har varit lite "patienterna mot personalen". Många skratt har det blivit, det känns som att de flesta av oss har haft en lite urflippad dag. Vilket behövs i denna misär. 
Vi hade en väldigt speciell och.... oseriös brandövning också. Finns inte ord för den. 😅

Vi fick vara ute en halvtimme ist för 10 min idag också. Bara det. Soligt och varmt. Personalen som var med oss satt och somnade och snarkade, vi kände alla att det fanns ett gyllene läge att smita bort en stund. Men der gjorde vi ju såklart inte. 😊

Maten har det varit värre med. Middagen funkade bara inte. Det var i särklass det äckligaste jag någonsin ätit. Och jag mådde  redigt illa redan innan måltiden. Vilket resulterade i att jag inte åt. Mer än grönsakerna. Men har fått ta igen förlorade kalorier till kvällsmålet. 

Min mage är så stor och spänd och jag har så fruktansvärt ont i den. 
Vi äter så mkt böner o linser o allt vad det är, magen gillar det inte alls. 

Vi hade iaf KBT-E grupp i förmiddags. Vi satt i små grupper och gjorde problemlösning. Det gick bra och var väldigt lärorikt. Så tittade vi på en liten film om ätstörning/känslohantering m.m. 

Jag har haft tvättstugan också. Och det är ju onsdag så då kommer vagnen med nya lakan o handdukar o sånt. Så det har även bytt. 
De små sakerna blir så stora här. Att byta rent i sängen blir en "dagens positiva". Lite lustigt. 😊

Efter middagen och distraherande så var det dags för spakväll. Jag körde på samma gröna naglar som förra onsdagen. Gillade färgen skarpt. 

Jag hade ju teamkonferans igår och då pratade vi om att jag ska gå på ett studiebesök på capio dagvård i veckan. Få lite mer kött på benen gällande det.. 
Jag har nu fått tid på tisdag. Känns det möjligt så kan jag slussas dit om nån vecka eller två. Man tar med samma pärm och kör samma utbildningar och så. Enda skillnaden är att man sover hemma och även sköter middag och kvällsmål själv. 

Här om kvällen spelade vi bingo 😊
Mitt andra hem- skapande rummet
Girls night
4 nyanser av soltörstande Annette

Avdelningens wi-fi når inte ut till mitt och grannens rum. Så jag har nu i 2 veckor varit irriterad över det, då allt surf tar slut. Men idag berättade grannen att man kan logga in så själva sll (Stockholms läns landsting) så fick man 3h surf. Perfa för kvällen. Nu kan jag se film eller lyssna på pod or whatever. Tummen upp!


Det är synd att dagen slutade med detta illamående och misslyckad middag. 
Men men.. man kan väl inte få allt på en gång. 

God natt 

1 EmSi:

skriven

Låter som en riktigt bra dag! Man kan ju inte få allt på en gång men det verkar som om det verkligen går bättre och bättre!

Åååh vilket skapande rum! Man blir nästan lite avis! 😂😱 Och uppsättningen nagellack, japp avis igen! 😂

Ha en riktigt härlig dag idag! Du kämpar på så bra, det är lite upp och lite ner ibland, det hör till... jag tänker att det hjälper oss och stärker motivationen, det gör också att du får verktyg och erfarenheter att dra nytta av i vardagen sen längre fram också!

Kram kram!

Svar: Ja visst är det fantastiskt? Riktigt underbart pysselrum. Och vi hade inte ens ställt fram alla nagellacken, låg lila mkt i en låda under bordet :) riktigt Nice. Ändå använder jag alltid samma. Hehe.
Ja men precis. Det måste få gå lite upp och ner. Just nu är jag på permis :) kram
Annette Sjölund

Kommentera här: