Det går aldrig som man tänkt sig

Jag har haft en jobbig dag. Det har inte alls gått så bra som jag vill att det ska göra. Lunchen vart too much. Efter en sån händelse ser jag mig som totalt värdelös och vill åka hem.


Det hände lite grejer efter det så jag har haft min sköterska här inne hos mig en hel del. Fått hjälp med problemlösning osv. Så det kändes bra i alla fall. Man måste kanske misslyckas för att lära sig. 
Men det är hårt. 

Mattias var här en stund också. Det var lite otippat men mycket trevligt. Det var länge sen jag fick en kram eller två. Så det var behövligt. Vi pratade lite om lördagen också. Mios 3årsdag. Älskade saknade lilla ängel. 💙😔

Jag har nästan pusslat klart mitt runda hemska pussel. Vi påbörjade ett jätte plottrigt nu ute i allrummet som alla kan gå och små pussla på. 

Nu är jag ruggigt trött. Men mår så vansinnigt illa och har liksom kräket upp i halsen. Hemsk känsla. 
Men jag är glad att dagen är slut. 
En vecka har jag varit här nu. 

Ego-pics från en långsam vilotimme. 

Illamående. Trött. Ledsen.
....

I brist på annat att fota liksom...


Just det. Jag var ju till psykologen idag. Det känns som att det var igår men det var det ju inte.
Det var oerhört svårt att inse att jag inte behövde jacka eller nåt med mig. Det var ju bara att ta hissen ner så var man framme. :)

Godnatt, adjö jobbiga dag. 
Välkommen en bra och lyckad fredag. 

1 Longevity - en blogg om hälsa:

skriven

Låter tungt, hoppas morgondagen blir bättre

Svar: Ja det går väldigt upp och ner. Gårdagen var hemsk hemsk hemsk men hittils har denna dagen varit bra. Man får uppmärksamma varje stund.
Annette Sjölund

2 S:

skriven

Förstår det där med att det känns underligt att skrapa på tallriken när man är mätt. Så gör ju ingen normal människa sen :) men för att jämföra så när jag gick en KBT behandling mot tvångssyndrom, mitt problem var att jag städade massa och var rädd för bakterier, så höll vi på med övningar som också var extrema, som att ta på en offentlig toasitts!!! Det gör ju ingen normal människa sen heller ute i samhället liksom :) men det är för att om man övar sig på det extrema så blir det normala sen inte så farligt liksom :)

Svar: oj! Nä det skulle man ju inte vilka göra!! Men jag förstår liknelsen. Man ska utsättas för det extrema för att avdramatisera det sen. Men jag vill bara spola fram tiden tills allt känns bra och fungerande. Men ett steg i taget. ❤️
Annette Sjölund

3 EmSi :

skriven

Håll ut och håll i som mina chefskollegor brukar säga. Det gäller det mesta, framförallt nu och även om nederlagen känns jobbiga och många så finns det även en drös med framgångar! Du är där, du kämpar på, alla stunder är inte pest och pina, några har ju varit bra eller åtminstone okej, vissa måltider har gått dåligt men flera har ju också gått bra! Klapp på axeln och lyft hakan, du har mkt att vara stolt över! Inte alla fixar en sån hör grej men du kommer göra det! Kram och trevlig fredags kväll! 😊💪🏻💕☀️

Svar: Tack söta du. Ja. idag har dagen varit bra faktiskt. Ljuset väcks ju då. Jag hoppas innerligt att det kommer hålla i sig. ❤️
Detsamma till dig- trevlig fredags kväll. Kram!
Annette Sjölund

Kommentera här: