Ny dag, nya tag

Personalen går och sjunger här och säger plötsligt: jag tycker om att sjunga, jag tycker att jag har en fin röst. 

Blev så glad i själen. Att man helt enkelt bara tycker så. Jag tycker det låter fint. Och jag tycker om att sjunga. Då gör jag det. 
Inget skämsigt alls. 
Så ska man vara. 

Jag känner mig fortfarande lite låg. Gårdagskvällen var lite annorlunda. Mådde inte dåligt, kände mig bara tom. Lite likgiltig kanske. Konstig var ordet. 
Men dagen ska inte förstöras eller påverkas av den känslan. Den ska få vara här men sen lämna plats till den skönare glada känslan. 

Jag kommer att äta mellis vid 14 ist för 14.30 som det äts här, för jag ska åka härifrån tidigare, ska vara hos psykologen 15. 
Sen är det helg. Ser fram emot det. Ingen bilfärd och inga tidiga morgnar. 
Det blir bra. 
Varmt som attans ska det bli även, iaf söndagen. Kan man åka till stranden tro? Det är ju sommar och det ska bli högsommarvärme. 
Kanske det. Eller picknick nånstans. Får se. 😊

I eftermiddag ska jag träffa Stina och Jamie och mysa lite. Skulle gjort det igår eftermiddag men jag hade så fasansfullt ont i axeln och behövde medicinera bort det. Så avbokade mysträffen. Eller aa, bokade om till idag. 😍

1 EmSi:

skriven

Bra inställning! Släpp gårdagen och alla konstiga känslor, observera dem och låt dem sen få försvinna! Helt ok att ibland känna sig tom eller konstig, men sen också att inte gå upp i den känslan mer än nödvändigt utan bara observera, utan att värdera och bara försöka acceptera. Detta är något jag tränar på nu, när stress, oro, otillräcklighet eller missnöjdhet med mig själv dyker upp bara notera känslan och liksom sen låta den vara, då brukar den snart släppa och jag kan känna mig lugn igen... gott råd som jag fått som utmattad men som säkert alla kan dra nytta av ibland! haha lite svammel kommentar från mig idag men, men... ska nog ta och försöka mig på de där armbanden igen! Ska se om jag kan hitta ngt bra material att testa med. Så snygga ju! 😊 Det blir ett bra helgprojekt förutom njuta av sooool! ☀️
Hoppas du har en mysig eftermiddag med bebisgos! Kram kram! 💕

Svar: Ja precis. Kämpat med det idag, att bara acceptera. Men det har varit lite svårt. Alla känslor är så starka. Inget är liksom normalt. För mkt eller för lite hela tiden. Men det kommer väl. Träning träning. Nu ska jag sova. Kram
Annette Sjölund

Kommentera här: