Sjukling

God kväll. 


Jag åkte hem lite tidigare från dagvården idag, känner mig lite risig. Varit väldigt hes och har svid bak i svalget. Oklart om jag är allergisk eller sjuk. Det återstår väl att se. 

Mamma har varit här hela eftermiddagen. Det var mysigt. Jag lagade mat som vi åt, blev en god blomkålsgratäng med svamp i och kallrökt lax till. Inte dumt alls. 

Vi var och handlade innan och köpte oss en varsin påse godis. 
Jag såg fram emot att äta den ikväll. 100gr godis motsvarar ett kvällsmål. Så det går bra att byta. Jag har nog ätit det nu kanske under kvällen, men jag tyckte inte att det smakade riktigt. Inte gott iaf. Kanske är smaklökarna som är lite förvridna nu om jag är förkyld. 

Vi har även pysslat på mitt fina stora 1000-bitars som jag fick av lillasyster Malin på min födelsedag. Mamma sorterade alla bitar och la i färg-högar medan jag lagade mat. Så nu ska jag försöka lägga en stund varje dag. 😊

Efter maten så har vi lärt oss en massa grekiska 😅😀 vi ska ju åka till Kreta om några veckor och den grekiskan vi lärde oss förra året var ju som bortblåst. Nu kan vi räkna till 10 iaf. Och lite annat. Det är kul med språk. 

Just det, jag bokade ju tvättstugan idag med för att tvätta min soffa. Fodralet. Har haft den i 2 år snart så den behövde en tvätt. Nu känns den som ny. 😊

En bra kväll. Trots att jag mår som jag mår. 
Fina mamma. ❤️❤️❤️

Mellan tvättstuge-springen så låg plötsligt ett paket och ett kort i min hall. Blev så paff. Det var ett par jätte fina örhängen, ett armband och en sån man har tajt på halsen, halsband? (Har det på mig på bilden) 
Finaste finaste Laura ❤️ Det värmde väldigt i mitt hjärta. Fina människa. 
Helt spontant sådär. ❤️❤️❤️

Nu ska jag krypa ner under en filt tror jag, börjar frossa lite. Och fortsätta titta på min serie- you me and her. Rekommenderas. 😊 Feelgood serie. 

Trevlig fredag 😘

SvettisNettis
1 EmSi:

skriven

Krya krya! Hoppas du inte blivit sjuk. Känner att jag själv är så där på gränsen, snörvlar och nyser lite för mkt för att jag ska vara helt frisk. Tack för serie tips! Själv har jag just nu fastnat i person of interest... ingen feelgoodserie men helt ok! 😊
kram kram! 💕

Svar: Usch, hoppas det inte bryter ut för dig. Idag har jag legat och kollat på den nya serien Gypsi. Eller hur den stavas. Helt ok, ingen 100poängare men den duger. 😊 kram!
Annette Sjölund

Kommentera här: