Pyssel och smärta

Hej ni fina. ❤️


Jag vet att jag varit lite frånvarande, jag lovar att bättra mig. Men det värmer att höra att jag är saknad i min frånvaro. 😊 Det gör mig peppad att fortsätta skriva. 

Jag har haft en ganska dålig helg. Eller nej, inte dålig, men maten har inte fungerat som den ska, som förväntas. Jag har tappat aptiten helt, det känns inte som att det är själva anorexian som inte vill att jag ska äta, det är mest bortfall av aptit. Kanske på grund utav att jag har väldigt ont i axeln nu, mer än vanligt. Aptiten brukar avta då och illamående öka. 

Igår började det ila bak i nacken, eller det känns som att det är precis där skallen tar vid. Det har fortsatt hela dagen. Försöker massera men det är inte det lättaste eftersom det är på vänster sida och vänsterarmen kan jag inte använda. Hur som helst så ilar hela vänstersidan av nacken och upp till huvudet som blir till huvudvärk. På vänster sida? Väldigt konstigt men väldigt jobbigt. Min egna diagnos är att jag spänt mig ovanligt mycket i axeln och nu har det blivit nån överspänning upp i nacken. 

Igår fick jag panik på den stank kattlådan plågat mig med så länge nu, så åkte för att köpa Everclean. Men killen i affären berättade heeeeeela historien om everclean och att de inte får säljas mer för gruvan de tar sanden i är slut. Eller nåt sånt. Han pratade på i 20 min minst. Gick inte att stoppa honom, han kände snubben som är grundare till märket, han fick tydligen ut 40miljoner om året. Bara så ni vet. 😅

I alla fall så finns nu en ny variant, typ samma sand som everclean, tydligen den nya varianten som i fortsättningen ska säljas, men den är från Fourfriends. 14kg för 199kr! Det var kampanj nu, kostar 350 annars. Så det tog jag såklart. Jag frågade om han kunde bära ut den till bilen och det gjorde han gladerligen. 
Jag hade tänkt ha den liggande i bilen tills mamma eller nån kunde hjälpa mig bära in den. Men jag fick verkligen spunk här inne så jag gick ut för att bära in den. 
INTE EN BRA IDÉ!!! Jag är verkligen inte så smart som jag ser ut. Hehe 😂
Jävlar vad svårt det var och vad ont jag hade. Usch. 
Hur som helst så är det säkerligen bidragande faktor till denna smärta. 
Hur dum får man va..... 
Jag som inte ens får bära en matkasse själv. 

Och för att spä på dumheten lite extra så åkte jag till Ikea idag efter dagvården för att köpa en hylla till badrummet. Har ändrat om lite där och saknade förvaringsmöjligheter. Den var inte särskilt tung och jag körde fram bilen framför porten, så jag kunde bära den korta sträckan med högerarmen. Men att pussla ihop något från Ikea, whatever it is really, är inte en lek. Eller jo, på liv och död. 
Fan vad skruvar och självklart följer jag inte beskrivningen utan inser i slutet att jag gjort i fel ordning. 
Men men, jag tog det lugnt och metodiskt och nu står den i badrummet och väntar på inredning!

Får jag för mig något så måste jag alltid slutföra det, kan liksom inte släppa tanken när den väl dykt upp. Det blir ofta till bekostnad av min stackars sköra kropp. 

När jag kom hem så låg det ett brev på hallmattan. Det var ett foto på mig och Jamie. Syrran hade skickat. Det värmde mitt hjärta väldigt. Måste köpa en ram till det, men tills vidare sitter den på dörren. ❤️

Lite sporadiskt upplagda grejer för syns skull så länge 😊

Förra veckan hade dom på dagvården köpt in muggar man kunde måla. Idag tog jag hem den. En färgglad historia. 😊

Jag hade vägning och teamkonferans idag. Jag låg på exakt samma vikt som jag haft nu i 3 veckor. Eller aa, det här är tredje veckan. Det känns skönt. Jag ska gå upp 3 kilo innan vi åker till Kreta den 22 aug. Det ska jag nog klara. Kanske. 


Nej nu ska jag låta smärtstillande kicka in för satans skit vad ont jag har. 
Jag har hittat femte säsongen av prison break nu, så det får bli några timmars tittande nu tror jag. 😋😉


1 EmSi:

skriven

Kul att höra av dig men jobbigt med smärtan😬😕. Säkert hänger det ihop med aptiten, när jag har ont kan jag typ inte heller äta. Sjukt jobbigt, kan försöka få i mig lite glass eller något sånt, kanske en smoothie men annars så är det svårt. Man får ta till små knep för att hålla energin uppe, för annars blir smärtan liksom ännu värre. En sked jordnötssmör, en liten näve nötter, lite kokosolja i kaffet, små knep som jag tar till ibland. 😊
Nu har jag ju inte alls samma smärtproblematik som du har... mest bara huvudvärk eller så då och då så det är ju inte alls samma sak... hursomhelst hoppas jag att det ger med sig! 💕 Sköt om dig och kämpa på med de där kilona innan resan! Du fixar det!👊🏻😊 Många kramar! (Fin mugg förresten, du är så kreativ och bra på att måla och sånt, kanske en ny karriär på lut där!) ❤️

Svar: Hehe ja jag får starta en liten shop här hemma snart. 😀 Det är bra terapi, slippa tänka
Så mkt.. när man pysslar. Jag är glad att jag hittat den metoden. 😊 kram!
Annette Sjölund

2 Mamma:

skriven

Men hjärtat, den hyllan är ju din som jag har här ju. Kunde du ju ta hem härifrån bara 😊

Svar: Men du använder den ju :)
Annette Sjölund

Kommentera här: