God morgon!

Jag vaknade och tittade på klockan som visade 11.15. Flög upp med panik i kroppen för att jag sovit så länge. Sitter helt mosig på sängkanten och tittar på klockan igen som då visar 07.30. Fattar absolut ingenting. Tittar på mobilen.. 07.30.. 

Måste ha drömt att den var mer? Sjukt konstig känsla i alla fall. 
Kunde inte somna om. Så nu blev det frukost enligt rätt tid. Och det är väl bra. Men jag känner mig outsövd. 

Igår hade jag en "hemma-fixar-dag". Jag gjorde kikärtsbiffar och bakade bröd, städade och tvättade. Och mellan allt detta och under hela kvällen så såg jag på 13 reasons why. 
Appropå det så tack för alla tips på serier! Jag började med denna och har redan sett 5-6 avsnitt. Mkt spännande! 


Ni måste prova detta kikärtsbiffs-recept. Så busenkelt, gott och meganyttigt. 

Mixa ett paket kikärtor, 1 gul lök, 1 vitlöksklyfta, salt, peppar, 3msk mjöl, salt, peppar, 1 ägg i en mixer.  (Eller rör runt manuellt om du inte har en mixer) 

Jag hade bara en halv lök hemma och klarar inte av vitlök men tog lite vitlökspulver ist. Och bytte såklart ut mjölet till majsmjöl. 
Tillsätt 1 msk olja (sesamolja om man vill ha lite hummus smak på det.)
Klicka ut små biffar i stekpannan. Det är för kladdigt och löst för att forma med händerna. Stek till en knaprig yta, sen in i ugnen på 200 grader (högt upp i ugnen) till de är knapriga och fasta. (10min?) 

Receptet blir ca 6 biffar. 2 biffar är en portion. Nu har jag fryst in dom två och två, så är det bara att ta fram och tillsätta en kolhydrat och sås så har man en god och fullvärdig måltid. 
Jag tänker köra ugnsrostat potatis och tzatziki till i morgon! 😊

Idag ska jag träffa Madde, vi ska till MOS och se på bio, den nya Pirates of the carribean!!!!!! Så otroligt pepp, velat se den länge nu. Sen ska vi strosa runt lite i centrumet. Ska bli mys. Ser fram emot det! 
Vi insåg igår att vi inte setts på 3 månader!! Hon körde in mig till akuten den där dagen i april då jag hade hål på matstrupen. Dagen då Stockholm drabbades av det fruktansvärda terrordådet. 
Sen dess har jag legat inne eller varit på dagvård. 3 månader. Helt sjukt vad tiden rusar fram. 


1 EmSi:

skriven

Tusen tack för mattips! Efter ett par veckor utomlands ska vi köra lite mer vegetariskt hemma... jag vill ju helst köra veganskt (både för hälsa, miljö och djurens skull) men resten av familjen är inte lika pigga på det... 😬🤣
Nå väl, eftersom det nästan alltid är jag som både handlar och lagar middag så kommer jag trycka in lite extra vego ett tag framåt! 😊 Och nu vet jag vad vi ska äta till middag! Har allt det hemma! 💕

Bidrar med några fler serietips, och tackar även jag övriga som kommenterat för tipsen, har liksom slut på tv att titta på... Några serier vi betat oss genom är Lie to me, Suits, Outlander, shooter, Marco polo, Mozart in the jungle och person of interest. 😱😊 oj, lät som om jag inte gör annat än ser på tv! Men detta har betats av under låååång tid... 🤣😊
Kram och hoppas du får en riktigt fin dag! 💕

Svar: Vad kul att du fick inspo. Dom är så goda, åt med klyftpotatis och kall sås idag. Riktigt mumsigt. Och tack för fler serietips. Matade igenom 13 reasons why nu så jag måste starta en ny från och med i morgon. 😊 kram!
Annette Sjölund

Kommentera här: