Hemkommen

Hej! 

Det blev inte så mycket bloggande under resan som ni sett, jag har kopplat bort telefonen så mycket jag bara kunde. Ville vara i nuet exakt hela tiden. 

Vi landade 03 inatt, mamma och jag tog en taxi till mig där vi sov. Somnade 04.30. Tiara blev överlycklig att jag äntligen kom hem och hon har inte lämnat min sida sedan dess. ❤️

Dessa 8 dagar har varit magiska. Vi har haft det riktigt varmt med 29-33 grader. Vi bodde vid Chanias finaste strand, vi har ätit underbart god mat och shoppat massor!! 

Jag tycker att allt kring maten gått bättre än vad jag hade vågat tro. Vi höll på tiderna så gott det går och försökte se till att jag inte låg minus i intag om dagarna. 
Vi har rört oss mycket, badat, svettats mängder och gått väldigt mycket, så en och annan öl behövdes nog för att hålla kalorierna uppe. 😊

Vi åkte på två tågresor upp i bergen och byarna. Små turistiga öppna tåg som tuffade upp i bergen, så extremt fantastiska utflykter. Få kliva in i urbefolkningens underbart exotiska liv för en stund, se alla olivträd och apelsin, citron, lime, grape, vindruv och bananträd. 
Både jag och mamma vill flytta till Kreta. Vilket underbart ostressat liv vi skulle få. 

Jag har tagit extremt mycket bilder, de flesta är sååå fina. 
Längtar redan tillbaka, även om det känns rätt skönt att vara hemma i ruterna igen. 

Utflykt till en grotta
Banansplitt!
Uppe i bergen på utflykt. Fantastisk utsikt
Varmt!
Stödstrumpor vart ett måste. I alla fall på kvällen och natten. På dagarna va det svårt i hettan, men mina ben svullnade till stockar varje dag. :/
Så jäkla vackert

I morgon ska jag till dagvården. Ska träffa läkaren också, prata lite om nästa vecka då jag avslutar dagvården och börjar jobba! Vi funderar på arbetsträning en period i början, det kan nog vara en klok idé. 


Nej nu ska jag sova. Blev liksom inte många timmar inatt. 

1 Anonym:

skriven

Välkommen hem! Kreta är helt underbart! Kram/ Elin (i Norrköping)

Svar: Tack! Ja det är så otroligt underbart. ❤️
Annette Sjölund

Kommentera här: