Bye bye watch

Igår slog jag slag i saken och gjorde mig av med min träningsklocka. Jag har älskat den och verkligen varit besatt. Saken med mig är att jag lätt bli besatt. Besatt av träning/ bantning/ hobbys m.m. Allt går till överdrivt. 

När jag låg inne på heldygnsvården så fick jag egentligen inte ha den på mig. Men jag lyckades luras lite och sa att jag inte mäter något med den, har den bara som klocka. 
Vilket inte stämde. 
Jag har haft en besatthet i att gå tills klockan meddelar att jag gått de stegantal som jag satt som dagligt "måste". Samma med kalorier, såklart jag kollade och blev påverkad av hur mkt eller lite jag förbränt. 

Men den stora anledningen till att jag känner mig besegrad, var att jag mätte kroppsfett och muskelmassa igår. Och jag hade sån enorm förändring mot tidigare. Så mycket mer fett. Fick panik verkligen och bestämde mig för att sluta använda den. 

Så jag gick till Ur&Penn och köpte mig en klocka. Som bara mäter tid. 
Den kostade 700-nånting, men när jag kom till kassan sa hon att det var 75% rabatt på den så jag betalade 150!! 

Den är lite stor kanske, men jag ska växa i den. Jag har en onormalt smal handled så hon fick ta bort 10 länkar. Nu kan den inte bli mindre, men nu sitter den bra. 
Jag älskar den. 

1 EmSi:

skriven

Vilken fin klocka!
Ja du det där med gå till överdrift känns bekant, kan heller aldrig göra något lagom... 😬🙄😊
Nå väl, klokt att göra dig av med träningsklockan, det är en sån sak jag behöver undvika... kan inte skaffa en sån där riktig med alla värsting funktioner för då halkar jag dit, det vet jag... steg i telefon och lite basic grejer i Aktivitetsappen och Runkeeper är på gränsen till vad jag klarar, absolut inte mer avancerade appar eller där man förutom aktivitet även lägger in info om kost typ lifesum, det är strikt ajabaja, även efter alla dessa år. 😬
Så bra att du sagt hej då till träningsklockan, du ska se att set medför ett lite extra lugn och ro att bara ha vanlig klocka! Kram och god natt!

Svar: Ja men eller hur. Jag kände egentligen så fort jag tog av den, att jag blev lite lugnare. Inte samma jagande. Ja jag tyckte klockan var riktigt fin. Blir glad när jag ser den. 😊 jag har aldrig frågat dig tror jag, har du haft anorexi? Du kanske har skrivit det tidigare, men de sista månaderna ligger som en grå massa över mig. Men med din text att döma så verkar det ju så för vi tänker samma tankar ofta, jag känner igen mig så mkt i det du skriver. Som att jag själv kunnat skrivit det. Stor kram ❤️
Annette Sjölund

Kommentera här: