Almost there..

Idag börjar jag alltså min utsluss-period här ifrån dagvården. Man ska ju försöka klara mer och mer av jobbet hemma. 

Komma lite senare nån dag, äta frukost hemma, eller gå tidigare någon dag osv. Jag har lagt upp det att jag går hem efter lunchen idag, äter det andra mellanmålet hemma. Det ska bli såå skönt. Jag tycker den sista timmen mellan lunch och mellis är tuff, jag sjunker ofta där, blir trött och lite låg. 
I morgon ska jag vara hemma hela dagen, ledig. Det blir en långhelg. Det kommer krävas en hel del planering inför det. Det ska jag göra idag. 
Nästa vecka kommer se likadan ut. 
Sen åker vi till Grekland!!! Och när vi är tillbaka så kommer jag komma hit i 2 dagar, sen har mina 12 veckor på dagvården nått sitt slut! 
Det är så otroligt overkligt. Jag kommer då ha haft 17veckor intensiv behandling för anorexin. 
Hade jag vetat att det skulle bli 17 veckor så hade jag aldrig i livet gjort det här. Jag visste att behandlingen var så här lång men jag har alltid dealat med både mig själv och personalen om att jag inte komma gå hela vägen. 
Men nu sitter jag här. 
Snart uppe på en hälsosam vikt. Och såååå mycket kunskap i bagaget. Jag har nu blivit min egna behandlare. Proffs på sjukdomen och dess manipulativa beteende. Proffs på  mig själv. 
Och det känns bra. 

Ätstörningens mindset
Gårdagens kreativa 😊

Kommentera här: