Fredag!

Denna dagen har varit lite bättre. Sov rätt bra och länge för första gången på väldigt länge. 

Dagen började med ett besök till capio. Jag hade gått upp ett kilo. Ett helt jävla kilo. Det kändes såklart som ett enormt misslyckande och ångesten sköljde över mig. Men att höra "sett kilo är ett måste, vi hade helst sett att det var 3kg plus" fick mig att andas ut lite. Vid förra invägningen hade jag inte gått upp ett enda gram. 

Lite rädsla för vad som komma skall, vad som faktiskt begärs. 3kilo? På en vecka? De vill att jag ska komma upp över 19 på BMI, helst till 20-21. Normalvikt. Jag gillar inte det ordet. Normal. Vem säger att det är normalt? Det rätta? Nä, jag vill inte sätta mig i ett nytt tack efter att ha kommit ur detta snava fack. 
Det kommer hur som helst betyda väldigt många kilon och jag känner bara att det är en omöjlighet. Men jag är öppen för den vård jag får och ska verkligen ge gärnet. 

Efter kontrollerna så gick vi som vanligt in i behandlarens rum där hon föreläser eller vad man ska säga. KBTar. Jag blir taggad och medveten när jag är där. Vi bestämde också att jag kommer behöva gå på dessa besök fram tills det är dags att övergå till SCÄ (Stocholm center för ätstörningar) den 1 juni. Det skulle aldrig funka att släppa mIg här nu emellan. 
De kvarhåller, både från capio, och det nya stället SCÄ att öppenvård inte är att rekommendera mig, utan dagvård vore mycket bättre. Men jag står fast vid att jag vill köra på det här nu. Funkar det inte så får vi köra dagvård och jag får sjukskriva mig helt. Då kan jag gå all in, men nu vill jag så hemskt gärna fortsätta jobba samtidigt. 

Jag fick stor bakläxa till nästa vecka, måste återgå till kontrollerade ät-tider så jag får sätta larmen igen. Äta samma tider varje dag och i så hög grad det går, på samma platser. 

Ny vecka, nya tag. 

Det har varit sol och underbart ute idag. Det är trevligt. Mamma och jag tog en ordentlig promenad, sen har jag haft tvättstugan, sen begav vi oss hem till mamma. Lillasyster Stina var med och lagade väldigt god indisk gryta. 

Nu är jag hemma och ska försöka få denna kvällen fungerande och bra. 

Trevlig helg!

Snart är lilla Jamie färdigbakad 😍
1 Anonym:

skriven

Kämpa på! Du kommer klara det här! Hejar på dig! Kram Elin i Norrköping

Svar: Tack snälla. ❤️❤️❤️
Annette Sjölund

2 Mamma:

skriven

Min älskade sköna lilla trollunge ❤

Svar: 😊 puss ❤️
Annette Sjölund

3 stina:

skriven

Grymt jobbat säger jag bara <3

Svar: Tack 😘❤️
Annette Sjölund

4 Jessica:

skriven

Kämpa på! Du klarar det här! Ha tålamod med dig själv. Jag tror på dig. Du är värdefull och du kommer må bättre fast det tar tid. Ta hand om dig. Kram

Svar: Tack snälla. Ja det måste nog få ta sin tid, lång tid. Vissa dagar känns ju bra medan andra är hemska. Men man får ta en dag i taget. Kram!
Annette Sjölund

Kommentera här: