Sockor

Inatt sov jag som en kratta. Somnade snabbt med telefonen på magen medan jag lyssnade på podd. Men vaknade av att Tiara välte nåt i köket. Lät som att en redig bunt papper for i golvet. Eller en bok eller nåt. Hon sover alltid i sin säng hela natten så först blev jag bara livrädd. Men sen hörde jag att hon var där. Men när jag tände upp och tittade så var ingenting neddraget på golvet.
Skumt.
Kunde inte somna om sen, så låg vaken 04-06. Sen när jag väl somnade så smsade syrran mig strax innan 07. (Hade ju glömt stänga av ljudet eftersom jag somnade ifrån telefonen igår.)
Så nu är man mör.

Jag har i många år haft två par sockor, såna där mjuka varma goa för kallt höst/vintergolv.
Häromdagen tog jag ena paret med till tvättstugan och tvättade dom. Samtidigt gick jag in i mitt källarförråd och rotade fram par nr.2.
När jag är klar i tvättstugan och hemma igen så finns det bara en av varje. Går ner o tittar om jag tappat dom eller om ena ligger i tvättmaskinen men nej.
Två st spårlöst borta på samma timme. Hur konstigt?

Så nu får jag väl använda en av varje då. 😊 Rocka sockorna.
Har inte ens en karl att skylla borttappande på. 😆

Apropå karlar. Drömde inatt att jag och Mattias flyttade ihop här. Så öppnade jag min klädkammare och där inne fanns en till dörr till en jätte stor lägenhet som hörde till denna. Hehe. Bonus.
Men han använde min morgonrock och tyckte inte om min nya duk så jag ångrade snabbt som attan att vi flyttade ihop igen. 😂

Trivs bäst själv!
Ska jag älska. Ja då ska de finnas tid att älska fritt. Som Melissa Horn skulle sagt.

Kommentera här: