Tvättstugan och morsdag.

Jag är lite förundrad.. Normalt sett är det oftast rätt fullt i tvättstugan på helgen. Vi har en där man kan boka och en spontantvättstuga. Båda brukar va rätt så fulla under helgen, men nu tvättar ingen alls. Jag skulle boka en tid idag, och alla tider var lediga. Inte en enda bokning under hela veckan. Och spontantvättstugan är tom hela tiden. 

Jag har nu tvättat där varje dag sen jag kom hem. Men man blir ju lite skeptisk, är det kanske inte okej att tvätta nu medan dom byter stammarna där nere?
Det står inga lappar om det... 

Det är rena byggkaoset där nu däremot. Total kaos. Dammigt och äckligt och golven är förtäckta osv. Men maskinerna funkar ju och jag tycker nog att det blir rent. Hehe. 

Aja. Jag kör på. Fritt fram :)

Morsdag idag. Det kan väl ingen ha missat. En lite känslig dag. Tänker på alla som inte har sin mamma kvar i livet. Och på oss alla som är ofrivilligt barnlösa och därmed ofrivilligt inte kan bli mamma. Eller oss som förlorat våra barn. 
Nej. Jag tycker alla dessa utvalda dagar är lite obekväma. Det finns alltid väldigt många som mår dåligt dessa dagar. 

Kan sträcka mig till kanelbullens dag och sånt trams. För det är väl ändå inget man firar direkt. Ingen förlust om man inte fick en bulle så att säga. 

Och hur äcklande är det inte med reklamen som kommer flera månader i föreväg från Apple och guldfynd och massor av andra kedjor som vill kränga på en en padda till mamma, eller en diamantring för 15000kr. 
Vad är det för fel på en kram? En hemlagad middag, en blomma eller att man bara finns där. 

Min åsikt de..

Jag älskar iaf dig mamma. ❤️ Varje dag. 


1 Anonym:

skriven

Jag älskar dig oxå varje dag och inte bara på "barnens dag" 😙😙😙❤❤❤

Svar: ❤️😗
Annette Sjölund

Kommentera här: