Panik

Jag har nu jobbat mitt första arbetspass efter operationen och jag har sån fullkomlig panik. Jag har aldrig svullnat så här mkt förr, känns som efter stor-operationen. Fruktansvärt. 😩

Det här kortet är från i morse 

Det här är nu

Bam! Helt larvigt vad som händer i kroppen av att inte vila. 
Gör så ont så jag tror jag ska spricka. 

Blä. 
1 T:

skriven

Shit va svullen. Vila och sköt om dig 😊

Svar: Ja fy. Blir det hela tiden nu men tror det har lite med värmen att göra oxå. :/ försökt vila idag iaf. Kram
Annette Sjölund

2 Fanny:

skriven

Vi opererade oss samma dag fast jag gjorde min på citadell kliniken. Gud vad fint du läker! Min op gick så fel den kunde. Jag fick en stor blödning i magen och skickades med ambulans till Malmö där jag opererades igen, blev av med över halva min blodvolym. Till råga på allt har jag fått en infektion i snittet och går nu på dunder antibiotika. Din mage set kanonfin ut :)

Svar: Men nej! Gud vad trist att höra! Jag gjorde själva bukplastiken i sep förra året. Var det då du gjorde den? Jag opererades bara om lite nu i maj, lite fett som togs ut där det fanns lite kvar. Ja jag tror att jag haft tur med både operationen och läkningen. Och resultatet blev väldigt fint. Även om det var den största prövningen hittills i smärta. Hualigen.

Hur ser din mage ut nu då, börjar det läka? Hur går det med snittet/ärret, har det blivit fult efter komplikationen? Du får säkert fixa till det på kliniken i så fall konstnadsfritt. Kram
Annette Sjölund

3 Fanny:

skriven

Jag läste vidare och såg att du gjorde bukplastiken långt innan :) jag gjorde min nu i maj. Såren i ärret läker inte trots antibiotika så lite deppad är man, men magen ser fin ut i övrigt, lite svullen men det är kanske inte så konstigt efter allt den varit med om på senaste. Citadellkliniken korrigerar som tur är kostnadsfritt men måste erkänna att jag är ganska avskräckt efter den här resan. hoppas innerligt att ärret ser ok ut när såren ger med sig!

Svar: Nej det kan jag verkligen förstå. De korrigerar ju inte fören 6 månader efter tidigast så du har ju tid att tänka och känna efter. Hoppas det läker snabbt nu så du slipper onödig smärta och krångel. Jag var väldigt svullen första 4 månaderna sen började jag skymta ett resultat. Var noga med gördeln, hur jobbig den än är så hade jag den 8v ist för 6 som var rekommenderat. Kändes läskigt att vara utan men man behöver ju använda magmusklerna nån gång så de inte skrumpnar. Det är en jobbig tid men värt det i efterhand. Tycker jag iaf. :) sydde de magmusklerna på dig?
Annette Sjölund

Kommentera här: