Beslutsångest

Sån ångest över min älskade katt. Jag vet att det är väldigt stressande och jobbigt för en katt att flyttas på. De trivs i sitt lilla revir och är inte så anpassningsbara som tex. en hund. 
Men ibland har man ju inte så många val. 

Nu slits jag mellan;
1. Ha henne hos Mattas. Där har hon ju bott i många år, känner till huset och dofterna. MEN! Det var nog hennes olyckligaste år. Så den tryggheten är väl inte mycket att hänga i granen. Dessutom kommer Mattias jobba både dag och kväll så hon kommer vara ensam hela tiden typ. Så får man inte göra med djur. 
2. Att ha henne här med mig och mamma och hunden. Tilly är en snäll liten rackare men så vansinnigt ettrig och väldigt på. Hon läser inte av katter alls utan vill leka och busa och tror att dom är jätte pepp på det. Tiara är allt annat än en glad busig katt som vill leka och busa med en hund. 

Så att bo här kommer vara väldigt stressigt för henne. Även om vi kan skärma av lägenheten så hon får det lugnt när hon vill. Och hon får vara med mig- hennes enda trygghet. 

Så.. Beslutade idag att hon får flytta hit, till oss. Vi testar en vecka. Den veckan Mattias kommer jobba både dag och kväll. Är det outhärdligt för djuren (tiara) så får han ta henne sen resterande tid. 

Dessa djur. Hehe. Gör mig gråhårig. 



1 Cicci:

skriven

Usch inte lätta beslut. Trivs hon inte hos H då? Hoppas ditt badrum snart blir klart så du slipper dessa beskymmer. Hur känns din kropp nu? Kram

Svar: Jo hon trivdes där men eftersom jag kommer vara här så känns det inte bra att lämpa över kattsnsvaret på honom riktigt. Nu är hon här hos mamma och tar det med ro. Värre ned hunden som är lite spattig. Kroppen är bättre faktiskt. Känns helt okej idag, så det var bra med väldigt mkt vila som den fått :) kram!
Annette Sjölund

Kommentera här: