Effektiv dag!!

Nu har jag varit flitig. Lite väl flitig. 

Eftersom det var aningen jobbigt att sova med blodtrycksmaskinen så tog jag tillslut lite sömnpiller och slocknade. Det var jäkligt skönt iaf. Var beredd på en vaken natt och en förstörd fredag. 

Var till vc och lämnade tillbaka den vid 15 tiden. Fick veta att trycket är för lågt. Hon förstår mina svimningskänslor. 
Men vi har ju tagit bort medicinerna så jag vet inte what to do. Ska träffa läkaren i januari. Får se vad hon tänker o tycker. 
Tänk att jag låg  på 160/120 som standard i sååååå många år. Plötsligt en dag var kroppen trött på det och hamnade på 80/55. Inget kan vara normalt när det gäller mig. 😆 
Pulsen ligger dock på mellan 87-110 hela tiden. I vilopuls. Det är ju inte bra. Slutade med betablockerande medicinerna jag hade, hade en rätt hög dos, men de tog inte ner pulsen ett dugg. Liksom ingen skillnad nu när jag slutade med dom. Mycket märkligt. 

Gled in på Ikea och köpte en sån skyddsmadrass eller vad det heter. Sån man ska ha över bäddmadrassen, som man kan tvätta. Där svett o skit hamnar. Har svettats som en tok på sistone (när jag sover) så känns aldrig trevligt att gå och lägga sig i sängen. 

Passade även på att köpa en ny sån man har runt själva sängen, resormadrassen. Har haft en vit sån, men Tiara har använt den som klödträd såg jag. 😆 nu köpte jag en svart och satan i gatan vad fint det blev. Mycket mer passande för sängben o golv o allt. 

Dock var det jordens jobb att få av den svintunga bäddmadrassen och sen få upp den igen från golvet. Och dessutom var det en resorgrej som skulle från ena sidan till andra- under sängen. Så låg och krålade där en stund. 

Var helt galet osugen på att gå och träna som jag hade tänkt, men tog bara på mig klädena och gick. Utan att tänka. 
Och vips så hade jag gjort ett jätte bra 30 minuters pass! 
Då känner man sig nöjd. 

Jag var nyss ner med två överfulla Ikeakassar till tvättis. Kanske det tyngsta jag lyft, fast jag gick 2 vändor. 
 
Min axel är jätte arg på mig nu. Och jag förstår den. På tog för mkt ansträngning för den stackarn idag. Men vaskamangöra. 

Lite blomkål och broccoligratäng på det här då. Fanstasiskt när man har gjort massor av mat så man kan köra en lätt middag dagar som dessa. ❤️

Älskade klockan visar att jag uppnåt mitt stegmål för dagen också. 😊

Vill tillbaka. NUUUUU! ☀️🌊🍻🍾


I sommar så. 😃😅😉

Kommentera här: