3 veckor

Idag firar jag 3 veckor med min nya mage!
Innan operationen räknade jag ut att den 30 sep skulle jag minsann få börja sova utan gördel. Såg det som en milstolpe även fast den kändes så långt borta. 
Nu tror jag inte att jag kommer sluta använda den. Kanske att jag provar att sova utan nån natt. Jag har också köpt en gördeltrosa (som jag misstänker är för stor) på Lindex för sanslösa 250kr. Så den tänkte jag prova inatt. Sen får vi se hur det känns :)

Om ytterligare 3 veckor får jag ta bort den. För alltid. Känns otroligt läskigt. Så fort jag tar av den så känns det som att jag inte kan hålla upp mig själv. Den ger ett väldigt tryggt stöd. 

Två bilder dagen till ära. Första tog jag dag. 7 och den andra är från idag. Dag 21. 

Har då sannerligen blivit plattare på dessa 2 veckor ser jag nu! Rätt så ordentligt svullen nedtill än men det trodde sköterskan skulle komma och gå  2 månader till minst. 
Bild.1 är jag otroligt svullen på "övermagen" ser man, den svullnaden är ju helt borta nu. Usch vad ont jag hade över musklerna där uppe som de sytt i. 😣

I morgon börjar jag jobba. Får väl se hur det går. Är beredd på att det landar på fail och en vecka till sjukskrivning. Men vi får se, jag gör ett försök. 

Var på bio igår och såg Glada hälsningar från Missångerträsk. Martina Haag levererade och Ola Rapace var klockren. Skrattade oss igenom filmen från början till slut. Riktig 10 poängare!
1 Anonym:

skriven

Tänkte bara vara snäll o säga att vänster bröstet syns, så du vet

Svar: Haha ojdå. Tuttchock! Tack, har rättat till det nu ;)
Annette Sjölund

2 Anonym:

skriven

Haha :) lite kul vare

Svar: Hehe. Är inte så pryd så det gör inte så mkt men klart man hellre kör censurerat ;p
Annette Sjölund

Kommentera här: