7 veckor

Idag är det 7 veckor sedan op. Jag har slagit svullen- rekord idag. Den är stenhård och ser ut som strax efter operationen. Förstår inte varför. 
Jag fick sluta med gördel helt för en vecka sen men har snarare haft den mer sen dess. Har sovit med den till och med många nätter nu för att kunna ligga på sidan och sova utan att oroa mig. 

I morse tog jag av den och spenderade förmiddagen utan. Fick så fruktansvärt ont. Riktigt ont. Nederdelen svullnade och blev stenhårt och det var som en kniv högg mig på vänstra sida. Kändes precis som när jag fick utomkvedshavandeskap. 
Gick inte att böja mig för att sträcka mig igen, då golvades jag av smärta.

Allt spårlöst försvann så fort gördeln åkte på igen. 
Nu är det som ett band längst hela ärret med en grov träningsvärk. Djup träningsvärk. Det känns när jag sätter mig från liggande. Kan också vara de djupa stygnen? Allt är ju sytt i så många lager. 

Kan det vara så helt enkelt att det var musklerna som normalt inte används när gördeln är på, som gjorde så ont i morse?  Och nu träningsvärk!? Fattar ingenting. 
Fortfarande stenhård över magen, jätte svullen. Tänkte ringa kliniken om det inte sväller av. Känns som det skulle kunna vara vätska. Det vill man ju inte. 

Har jobbat väldigt mycket på sistone. Allra troligast är att jag är så otroligt aktiv nu. Mycket altivitet= mycket svullnad. 

7 veckor. Nästan 2 månader. Hur snabbt kan tiden gå egentligen?

Läste idag på lite post op-info att man ska gå ner 2kg efter operationen, från vikten på operationsdagen. Exkl. den mängd de tagit bort.. För bästa resultat. Alltså -4kg för min del. Jag vägdes in på 58,4 då vill jag minnas. Vet inte vad jag väger nu men det var 54 häromdan. Men då tänker jag; det är muskler jag tappat, som gjort att jag gått ner mer än 2kg av fettet de tog bort. Borde gå ner mer alltså om de pratar fettkilon? Kan snarare tänka mig att jag lagt på mig fett. Äter allt annat än nyttigt. Speciellt nu under mina pms-dagar.. 
Oooorkar inte bry mig om såna intag 😩
Vill börja träna så man kan äta fritt utan att fundera på att lägga på sig. Om en vecka får jag börja smygträna. 

Tog kort i morse på magen men kan inte lägga ut, hehe hade jordens fulaste trosor. Får ta nya nån dag. 

I morgon jobbar jag långjour sen är jag långledig. 6 dagar. Lovely. 

Dagens "rensa ur kylen"- lunch. Mumsigt vart det. Jordnötsbiff är detta. 

Snurrigt inlägg. Nu ska jag sove. Godnatt fina ni. 

Kommentera här: