Pärlan

Aja. Vi kör en till.. 
Ligger och ska sova men kommer inte till ro. Det är tyst och klockan är 22. Så lycklig man kan bli för lite. 

I morgon ska jag upp klockan 07. Det är verkligen inte min kopp te. Går upp tidigt 6gånger i månaden och det är mina jourpass. Annars vaknar jag av att livet startar varje morgon. 

Varför ska jag upp tidigt då? Jo för att min bil ska till glasmästaren. I lördags var jag och klippte mig. Sen direkt efter det skulle jag möta upp Mattias och äta lunch. Sen var tanken att jag skulle följa med honom hem och hämta julsakerna.

Men det ville inte ödet. 

Jag satt utanför resturangen i bilen och väntade och höll på med mobilen.  Plötsligt dyker matte upp och jag kliver ur bilen. MEN!!!! Bilen låser sig. Av sig själv. Nycklarna ligger kvar där i. 
(Kan tydligen hända men det SKA inte kunna gå)

Happ... Vad gör man då? Jo man ringer alla man kan tro nåt lite lågt om (som typ bilinbrott). Ingen lycka där. så då blev det att smälla In rutan. 

Matte hade bråttom och jag hade bråttom till båten. Vi slog säkert 10ggr innan den gick sönder. Splitter i HELA bilen. 

I morgon iaf ska den lagas. Som tur var är man så där svenskt överförsäkrad så det kommer kosta 1000kr. Inte uppåt 5000 som syrrans kille som jobbar på Volvo sa att jag skulle räkna med, med en "vanlig" försäkring. 
Nu hade vi en ovanlig så det var ju skönt. 

Snabbt och smidigt att få tid i morgon bitti redan. Klar att hämta ut i morgon eftermiddag. 
Får gå därifrån sen. Hoppas det inte är så långt bort 🙈
Stolt som en tupp var jag när jag helt på egen hand tagit reda på hur man gör i ett sånt här läge och sen ringer och fixar alla samtal o bokat alla tider själv. Matte är lite...... Oengagerad nowadays. 

Inte helt dumt att bli självständig igen 😉

Aja. Så går det med nya bilar med för mycket elektronik i. Känner bara att jag är glad att inte ett barn satt där i. Vad gjorde man då? Går liksom inte att slå in en ruta med ett barn där i, den gick verkligen i en miljon bitar och hamnade precis överallt. Och man går ju ofta ur bilen och stänger dörren utan att låsa. Man förväntar sig liksom inte att den ska låsas av sig själv. 

(Nej jag har inte en extranyckel till bilen)

Dom skulle städa ur hela bilen i morgon sa tjejen på försäkringsstället. Hyggligt måste jag säga!

God natt. 

Kommentera här: