Min födelsedag

Jag har haft en fin födelsedag. Två faktiskt. Firades ju på söndagen också. Igår var det ganska lugnt och mamma och Malin kom förbi med en vacker blomma och noublesschoklad och vi fikade resterna av kalasfikat från söndagen. 

Någon som vet vad det är för blomma? Ser ut som rosor men det är det ju inte. 

Annars tog jag det lugnt bara, gjorde klart några beställningar jag hade på armband, satt i solen och läste mina tidningar jag fick av syrran. 

Redan vid 08,30 var det varmt och skönt. 




Livsnjutar'n

Första jordgubbarna kunde ätas även. Dagen till ära!

På eftermiddagen kom Mattias med present, rosor och choklad

Så åkte vi till stan för att äta tapas
Vi var på Mamas & tapas som alltid brukar vara så väldigt bra, men igår gjorde dom alla fel dom kunde, så där mister dom två gäster. 
Men maten var god och vi hade trevligt ändå. 
Min stackars pyttelilla magsäck fick kämpa på bra av det lilla jag åt och jag hade ont i magen länge sen efteråt tyvärr. 

Sen begav vi oss till Råsunda för att gå på bio. Vi såg Jurassic World!
Wow!!!!! Säger jag bara! Jag satt med händerna på kinderna och stel som en pinne filmen igenom. Grymt bra gjord och spännande och läskig som tusan. 

Det satt två gossar under 10 år framför oss. Jag skulle aldrig rekomendera den för folk under 30. Haha. 
Men ni som växt upp med Jurassic Park borde verkligen se den. Dom hängde ihop mer än jag trodde. 





O även lite ögongodis ;)

Doktorn ringde även igår och sa att det inte längre finns bakterier i blodet. Alltså ingen blodförgiftning längre!!
Och dom har ju odlat mina bakterier mot det nya antiibiotikat och även det visade att det fungerar utmärkt. Så nu är det bara att vänta på att bli frisk. Nya prover i morgon ska tas.  

Fick även sjukskrivning ett tag framöver här så jag slipper använda min semester till att vara dålig. 





1 Berith:

skriven

Så bra att du mår bättre!
Den fina blomman är en Prärieklocka.

Svar: Åh tack för den upplysningen, då ska jag googla på hur man håller den vid liv 😊
Annette Sjölund

Kommentera här: