Karolinska

Sitter i väntrummet hos Kuratorn. Hade helt glömt att jag skulle hit idag. Tur man bor nära och har bil. 

På vägen hit hade jag polisen bakom mig från Järva krog nästan fram till ks. Jag åker ju denna väg sååååå ofta men man kör bara på utan att tänka på hastighet,  så fick lite spel då det plötsligt blir 70 sista sträckan??? Aldrig kört under 90 där. Trodde et var 110. Hehe. 

Poliserna lär bara sitta och skratta. 

Tog en fika när jag kom hit då jag som vanligt var 30min för tidig. En enda ynka beskvi för 33kr. Herrejösses.  De kan ta betalt. 

Sen ringde jag min husläkare men han har självklart gått i pension. Bläää. Eller ja. Han kommer ibland. Tidigast november nästa gång. 

Så fick ringa min usla vc här hemma. Fick tid på fredag. 
Hur 17 ska jag lägga fram det? 
"kvinnokliniken vill göra missfallsutredning på mig. De vill ta dessa prover. (sträcker fram ett papper med prover skrivna på engelska)"

Hmm. Dom kommer nog inte gå på det.