Iphone 6

Igår var jag och Malin på Telenoraffären där jag frågade om de hade iphone 6 hemma i butik.
- Nej, alltså dom finns ingenstans än..... snäste han
- Joo, på Elgiganten har den funnits sen i fredags... svarade jag
- Eh.... skulle inte tro det. svarade han (?)
- Jo.... sa jag
- Eeeh, väldigt svårt att de de hörru.... svarade han
(jag började tända till)
- Men vi har ju köpt en där i lördags!!! Sa jag
- Aaaa.... asså jag skulle nog kolla upp det där innan jag går dit... svarade han.
- Dom har redan sålt slut på alla sina och får in en ny leverans idag.. sa jag för att det skulle svida lite. Och det var även sant.
 
Haha, alltså vad var det för fel på han???
 
När vi lite irriterat vände och gick ut så sa han:
- Hörru... tänk på att du inte kommer få nån service om du köper där....
 
What? 
 
Telenor jakobsberg... Bra jobbat.
 
Så åkte vi till elgiganten och fick bra hjälp. Jag lyckades till och med få ett gratis presentkort där på 300kr. Yey. 
Så nu har jag en iphone 6. Så himlans kul med nya leksaker som dessutom inte kostar en nåt mer.
Jag har förlängd kostnad på 250kr/månad från samsungen fortfarande några månader, men ska be om slutfaktura på det. Och så ska jag sälja samsungen idag till en man för 2000kr =) Det täcker slutfakturan.
 
Jag tog den mörkgråa med svart front. Är dock mkt mörkare i verkligheten, Mattias har silver med vi front =)
 
 
Har tömt samsungen och har gjort fabriksinställningar. Guud va tom o fin den blev =)
 
Idag jobbar jag 14-20. Sa till den där mannen att han kan komma till kallhäll mellan 14-20. Han verkade vettig. (har fått 10-15 ovettiga folk på trån sen jag la ut annonsen) En äldre man. Men alltid skönt att inte vara på hemmaplan när man säljer nåt.
 
Solen skiner, himlen är blå. Men det är kallt. Rikigt mysigt.
 
Nu ska jag äta frulla. Sen hoppa in i duschen.
 
Men först.... sitter och tittar på nyhetsmorgon där dom pratar om att de klippt om nån nytappning av Pippi Långstrump där de tagit bort ordet negerkung och även när hon leker kines och drar lite i ögonen..
 
Aja, jag tänker inte skriva nåt, då blir man bara kallad rasist. 
Men jag tycker vi ska låt Astrid Lindgrens filmer va.
 
Jag blir kränkt av att dom klipper och ändrar och tar bort sånt som alltid varit... om vi nu ska hålla på så.
 
 
Laters!
 
 
1 Hanna:

skriven

Eh va, såklart en iPhone 6 kommer bli dyrare för dig än din gamla nuvarande som du redan betalat av?!

Svar: Nix. 49kr billigare faktiskt. Hade som jag skrev inte betalat av den. Utan tar slutfaktura. Men månadskostnaden blir billigare då de nya abonnemanget är billigare än det gamla. Telefonerna var samma summa på
Annette Sjölund

2 Carina :

skriven

Bra jobbat med telefon och abonnemang. Ang förra inlägget så vet jag att distansläkaren Claes Jüllig (Karlavägen i Stockholm) är bra på att ge en remisser för blodprov. Han hjälper många kvinnor som söker sig utomlands. Sen finns werlabs.se som många använder sig av. Vet inte om dom har just alla dom prover du behöver. Werlabs får man remiss så går man till lab och tar dom och får svar på internet. Lycka till hur som helst.

Svar: Tack för tips!! Jag ska till vårdcentralen på fredag. Ska försöka med en läkare där. Går inte det tänkte jag maila doktorn på werlabs och se om han har nåt paket med dess prover. Tig hcg där förut. Kram
Annette Sjölund

Kommentera här: