Julfint

Så. Nu har jag pyntat huset. Jag bara älskar julen. Hemmet blir så otroligt mysigt. 
Jag höll ner antalet tomtar i år lite faktiskt. Men det sitter flera i varje rum ändå :) 
Nej faktiskt inte förresten. Vårt sovrum är julfritt. Fast en julstjärna ska upp i fönstret där. 



Lilla luciatåget har tagit Tiaras favoritplats. Misstänker att dom kommer få flytta ner på golvet snart o gå i tusen bitar. Om Tiara själv får välja. 




Lite snö utanför fönstret så skulle det kanske bli mer feeling dock. 

Jag har städat och dammat och skurat och pyntat här hemma och mannen har städat o fixat ena bilen. Dom är på besiktning nu. Det är en gammal seat cordoba -97 som vi köpte till mig för en billig peng för 4 år sen när jag skulle ta körkort. Den har aldrig krånglat och går som en klocka. Hehe. Lilla Doris. Världens finaste och bästa bil 💙
Hoppas hon klarar besiktningen. Men det är väl tveksamt eftersom hon inte har några bromsar 😜

Jag vaknade helt svullen idag. Kunde inte fälla ihop fingrarna. O ansiktet såg alldeles söndergråtet ut. Fast jag inte ens har gråtit. Bara samlat på mig vätska av nån anledning :(

Ikväll blir det alltså julbord. Vi ska åka in till stan rätt snart. Eller ja, på eftermiddagen. Kolla om det finns nån julmarknad att gå på. Vet inte om allt sånt startar i morgon kanske på 1 advent?

Jag ska ha höga stövlar idag så vet inte hur mycket jag orkar spatsera omkring. Mitt diskbråck meddelar mig ibland att det håller på att vakna. Höger sida denna gång. Strålar plötsligt ut i benet. Men det är lägesberoende och inte konstant. Hoppas det inte blir mer än så. 

Nej nu ska jag hoppa in in i duschen sen kolla om outfiten för kvällen passar denna svullna kropp ;)



1 Tina:

skriven

Vad flitig du varit jag är inte ens halvvägs klar än...skulle göra rutor på fönstrena på ovanvåningen men den tejp jag använder mig av för att fästa plastbanden med har fått fötter...det är sådan dubbelsidig man har till scrapbooking kanon men var sjutton har jag lagt den?Nåja köket prio ett barnens rum prio två sen kommer vardagsrummet och det får bli sen em kväll sist kommer sovrummet med en så himla fin adventsljusstake som jag älska!Första advent är riktigt mysig det bästa själva julafton blir för mycket enligt mitt tycke.

Svar: Ja. Det är själva december med allt pynt och mys som är det bästa. Det håller jag med om. Kram
Annette Sjölund

2 Anonym:

skriven

Du måste trappa ner på prednisolonet när du slutar med det, inte sluta tvärt! :) Halvera och halvera med minst fem dagar på varje halvering.

Svar: Jag vet. Men kliniken hävdar att det inte krävs när man "bara" ätit det 3 veckor. Men ska absolut göra det nästa gång. Mår inte alls bra av att sluta helt. Kroppen hänger ju inte med då
Annette Sjölund

3 Anonym:

skriven

Alltså den kliniken är ju inte klok som ger dig den rekommendationen! Jag gick från 20 mg till 15 i fyra dagar, ner till 10 i fyra dagar, 5 mg i fyra dagar och nu en halv tablett! Min klinik sa att jag kunde halvera men jag vet hur det påverkar kroppen och gjorde eget nedtrappningsschema. Du måste vara rädd om din kropp och just nu stressar den enormt.

Svar: Ja. Jag har gjort så vid varje minus. Aldrig mått dåligt men denna gången var hensk. Men nu känns det bra igen. Hör du så även vid minus alltså? Vid kortare användning
Annette Sjölund

4 Anonym:

skriven

Även vid minus påpekade kliniken att det måste trappas ner...

Svar: Jäkligt knäppt att de inte sa nåt till mig :(
Annette Sjölund

Kommentera här: