Rapport från sängen

Vet inte vad jag ska skriva. Det händer inte så mycket. Det är tungt... Igår låg jag hela dagen i sängen. Lär väl bli samma idag. 

Ska masa mig in i duschen sen se klart "hundraåringen" och sen ge mig på Breaking bad igen. Började för några månader sen men slutade av nån anledning. 

Får se om jag kikar in här igen sen kanske. 

För ett tag sen såg jag en så sjukt snygg adidaströja på stadium. En kvar fanns det. I rätt storlek. Men så tänkte jag "den här köper jag när jag nåt mitt viktmål." Nu finns den inte alls längre. Jag blir så ledsen. Ser den ibland på barnavdelningen nu bara. Knappt det. 
Den, fast just den jag såg var lila. Verkar inte ens gå att få tag i på nätet. Den finns liksom inte längre. Spårlöst borta.  Vill ju haaaa. Tycker den är fantastisk. Ser nån den så hojta!!!!!

I morse hade vi "rensa Aimees päls-time". På vintrarna blir hennes ulliga päls så tovig. Tar man det inte direkt så måste hon helrakas. Så vart det förra vintern -tigerrakning. Jag var gravid då och så blödig. Tyckte sååå synd om henne när hon sövdes. 
Nu tror jag vi lyckades rätt bra själva. Tog flera stora tovor men det syns inte ens pga all päls. Får fortsätta i morgon. Hon gillar det inte alls och blir rätt osamarbetsvillig. 

Nu håller hon mig sällskap på lite håll..

I morse väcktes jag så här


Jag fick en så fin dikt av en läsare (Malin) på kommentarsfältet igår, vill dela den här för den var så fin:

Att vara stark är inte 
att aldrig falla 
att alltid veta 
att alltid kunna 

Att vara stark är inte 
att alltid orka skratta 
att hoppa högst 
eller vilja mest 

Att vara stark är inte 
att lyfta tyngst 
att komma längst 
eller att alltid lyckas 

Att vara stark är 
att se livet som det är 
Att acceptera dess kraft 
och ta del av den 
Att falla till botten 
slå sig hårt 
och alltid komma igen 

Att vara stark är 
att våga hoppas 
när ens tro är som svagast 
Att vara stark är 
att se ett ljus i mörkret 
och alltid kämpa 
för att nå dit 

❤️

Kommentera här: