V.13 (12+4)

Igår var jag hos kiropraktorn. Han knäckte loss min rygg ordentligt. Det knakade och brakade och kändes läskigt men förhoppningsvis satt väl några kotor ihop eftersom han fick till knaket man är ute efter. Hoppas att kroppen vill mig väl nu.
 
Efteråt var det dags för MVC. Träffade en urgullig läkare som skrev ut vidare sjukskrivning och meddelade att ÄD-patienter har 50% högre risk för att få utomkvedshavandeskap. Och som för mig då som har högt blodtryck så höjs de siffrorna ytterligare. Så hon tyckte inte att jag skulle jobba alls. Mest bara VILA hela graviditeten. (kan tydligen skydda sig mot det om man har tur genom konstant vila)
Men jag vill jobba liiite, så fick dispens att jobba max 8h/vecka. (25%)
 
Doktorn sa även att jag måste komma dit var 3.e vecka under graviditeten, kolla blodtrycken och så. Sen oftare mot slutet.
Bad henne även skriva ut coccilana. Läskigt att ta eftersom det är morfin. Men det var helt ofarligt sa hon och skönt att slippa hosta lite.
Blodtrycket var stabilare nu- 140/80.
 
Åkte till jobbet där efter. Var kul att träffa lite kollegor och cheferna som var där. Känns som det var ett halvår sen..
Chefen är sååå förstående och backar upp mig helt. Ska jobba i snitt 8h/vecka nu. Så länge jag orkar. Känns bra. 2st 4h-pass. Handlar mest om att komma hemifrån lite...
 
Efter jobb-trippen åkte jag och lämnade de blodprov jag skulle tagit vid mvc-inskrivningen. Har dragit lite på det............... Det gick bra och hon lyckades på 1a försöket! :) Kom dit 5 min innan de stängde så hon var nog också glad för det =)
 
Älskling har nu oljat in verandan. Han kämpade hela kvällen och kom in sent, 21.30 typ. Men fint blir det!
 
Halvvägs klar. Ny fräsch brun färg ist för det silvergrå daskiga. :)
 
Nu är han helt klar och vi väntar med spänning på det färdiga resultatet!
 
 
 
1 Emma:

skriven

Ååå dethär är min nya favoritblogg, jag är så jäkla glad för er skull, går omkring och tänker på er från och till hela dagarna. Världens mest efterlängtade lilla mirakelbebis!

Tycker du gör helt rätt i att vila den här graviditeten. Njuta, ta hand om dig och må bra. Hoppas nu bara hostan ger med sig! KRAM

Svar: tack :) hostan är faktiskt på bättringsvägen! Ses ikväll!
Annette Sjölund

Kommentera här: